Logo
WiadomościAktualnościCadillac CTS 2008

Cadillac CTS 2008

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ten nowy model to kolejna odsłona uznanej, charakterystycznej stylistyki marki Cadillac. To nowatorski produkt na konserwatywnym rynku luksusowych limuzyn.

Cadillac CTS 2008
Zobacz galerię (8)
Auto Świat
Cadillac CTS 2008

Na zewnątrz, jak i wewnątrz, CTS 2008zaprzecza konwencjonalnym rozwiązaniom. Jego dynamiczny styl jest kwintesencją elegancji i oryginalności. To luksusowy sedan, o wyraźnych cechach sportowego auta. Ogromne znaczenie dla zmiany wizerunku modelu CTS 2008 miało poszerzenie podwozia poprzez zwiększenie o około 5 cm rozstawu kół, związane z zastosowaniem opcjonalnego napędu na 4 koła. Redukcja prześwitu pomiędzy kołem a błotnikiem spowodowała, że autozyskało atrakcyjniejszy, mocniejszy wygląd. Zwiększenie szerokości podwozia uatrakcyjniło bryłę karoserii - jej boki wyraźnie zbiegają się ku górze. Efektowny wizualnie CTS z szerokimi osiami i wąską linią dachu, oferuje pasażerom zaskakująco przestronne wnętrze. Standardowe 7-ramienne, 17-calowe lub opcjonalne 9-ramiennie, 18-calowe felgi aluminiowe osłaniają wzmocnione hamulce, z większymi tarczami i zaciskami. Felgi 18-calowe dostępne są w dwóch wersjach: z matowym, wielowarstwowym wykończeniem lub polerowane. Cadillac CTS model roku 2008 może być wyposażony w nową sześciocylindrową jednostkę produkcji GM, o pojemności 3,6l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu (VVT) osiągającą maksymalnie 300 koni mechanicznych i 366 Nm momentu obrotowego.Dostępny obecnie silnik 3,6l VVT, o mocy 258 KM i 342 Nm, na rynku północnoamerykańskim będzie jednostką podstawową, w konfiguracji z napędem na tylną lub obie osie. Najmniejsza jednostka VVT o pojemności 2,8l, dostępna tylko w modelach z napędem na tylną oś, będzie montowana w samochodach przeznaczonych na eksport. Całkowicie aluminiowy silnik, z 6 cylindrami w układzie V o nachyleniu 60-stopni, podwójnymi wałkami rozrządu w głowicach i czterema zaworami na cylinder osiąga maksymalnie 210 koni mechanicznych przy 6500 obr./min. oraz 263 Nm przy 3200 obr./min.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: