Na zewnątrz, jak i wewnątrz, CTS 2008zaprzecza konwencjonalnym rozwiązaniom. Jego dynamiczny styl jest kwintesencją elegancji i oryginalności. To luksusowy sedan, o wyraźnych cechach sportowego auta. Ogromne znaczenie dla zmiany wizerunku modelu CTS 2008 miało poszerzenie podwozia poprzez zwiększenie o około 5 cm rozstawu kół, związane z zastosowaniem opcjonalnego napędu na 4 koła. Redukcja prześwitu pomiędzy kołem a błotnikiem spowodowała, że autozyskało atrakcyjniejszy, mocniejszy wygląd. Zwiększenie szerokości podwozia uatrakcyjniło bryłę karoserii - jej boki wyraźnie zbiegają się ku górze. Efektowny wizualnie CTS z szerokimi osiami i wąską linią dachu, oferuje pasażerom zaskakująco przestronne wnętrze. Standardowe 7-ramienne, 17-calowe lub opcjonalne 9-ramiennie, 18-calowe felgi aluminiowe osłaniają wzmocnione hamulce, z większymi tarczami i zaciskami. Felgi 18-calowe dostępne są w dwóch wersjach: z matowym, wielowarstwowym wykończeniem lub polerowane. Cadillac CTS model roku 2008 może być wyposażony w nową sześciocylindrową jednostkę produkcji GM, o pojemności 3,6l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu (VVT) osiągającą maksymalnie 300 koni mechanicznych i 366 Nm momentu obrotowego.Dostępny obecnie silnik 3,6l VVT, o mocy 258 KM i 342 Nm, na rynku północnoamerykańskim będzie jednostką podstawową, w konfiguracji z napędem na tylną lub obie osie. Najmniejsza jednostka VVT o pojemności 2,8l, dostępna tylko w modelach z napędem na tylną oś, będzie montowana w samochodach przeznaczonych na eksport. Całkowicie aluminiowy silnik, z 6 cylindrami w układzie V o nachyleniu 60-stopni, podwójnymi wałkami rozrządu w głowicach i czterema zaworami na cylinder osiąga maksymalnie 210 koni mechanicznych przy 6500 obr./min. oraz 263 Nm przy 3200 obr./min.
Cadillac CTS 2008
Ten nowy model to kolejna odsłona uznanej, charakterystycznej stylistyki marki Cadillac. To nowatorski produkt na konserwatywnym rynku luksusowych limuzyn.