Zwycięska okazała się drużyna nr 1 z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Krośnie w składzie: Grzegorz Turowski, Jacek Gonet, Kamil Kornasiewicz i tym samym to ci uczniowie wywalczyli indeksy Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej.

Konkurs Castrol Professional Academy znakomicie wpisuje się w coraz popularniejsze ostatnio działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Dzięki pomysłowi realizowanemu wspólnie z Kulczyk Tradex i Politechniką Poznańską oraz przy wydatnym współudziale „Serwisu Motoryzacyjnego” i Polskiej Izby Motoryzacji, uczniowie ostatnich klas techników i szkół samochodowych mają możliwość realizować swoją pasję i walczyć o indeks wyższej uczelni.

Do tegorocznych kwalifikacji przystąpiła rekordowa liczba 136 trzyosobowych drużyn, z 92 techników samochodowych w Polsce.

- Castrol Professional Academy to znakomita promocja motoryzacji oraz ciekawa alternatywa edukacyjno-rozrywkowa dla młodych mechaników - mówi Magdalena Vielhaber z działu marketingu Castrol, koordynator konkursu. Dla marki Castrol jest to także wspaniała okazja na dotarcie do najmłodszej grupy potencjalnych użytkowników i pokazanie im, że nasze działania to nie tylko sprzedaż oleju, ale przede wszystkim pewna wartość dodana dla pasjonatów motoryzacji, a dla najlepszych szansa na wejście w życie zawodowe.

Przedmaturalny „relaks”

Finał w Warszawie był dla uczestników przyjemnym preludium przed najważniejszym egzaminem, jaki czeka ich już w przyszłym tygodniu.

- Wielkie wzruszenie i duża niespodzianka, serce mało mi nie wyskoczyło - mówi Kamil Kornasiewicz o zwycięstwie swojej drużyny.Chcielibyśmy skorzystać z możliwości wyjazdu do Poznania, ale na razie nie wiemy czy będziemy mieli możliwości finansowe. Na pewno pomocne będzie stypendium 5 tysięcy złotych, ufundowane przez Organizatorów. W tej chwili najważniejsza jestmatura, a potem zobaczymy.

Finał konkursu stał na wysokim poziomie, a o zwycięstwie decydowały niewielkie różnice punktowe. Ekipy miały do wykonania po dwa zadania praktyczne, na każde z nich po 15 minut.

– Poziom zaangażowania oraz wiedza uczestników pokazały, jak duża jest potrzeba tego typu konkursu wśród młodych ludzi - mówi Krzysztof Trzeciak, redaktor naczelny „Serwisu motoryzacyjnego”, autor pytań konkursowych. Wspólnie ze wszystkim Partnerami zadbamy więc o to, aby z roku na rok liczba startujących była coraz większa.

Finał pełen niespodzianek

Sam finał konkursu nie był jedyną atrakcją, przygotowaną przez Organizatorów. Auto Viva zadbała także o to, aby młodzi mechanicy mieli możliwość jazd testowych najnowszymi modelami Volkswagena, w tym cieszącymi się największą popularnością Golfem GTI oraz nowym Sirocco.

– Jako grupa VW zaangażowaliśmy się w konkursaby pokazać, że stawiamy na młodych ludzi. Ponadto jesteśmy blisko związani z marką Castrol i bardzo cenimy współpracę oraz dostarczane przez nich produkty. Chcemy przyciągać młodych ludzi do marki Volkswagen i dzięki inwestycjom w nich budować przewagę konkurencyjną - mówi Tomasz Bardadyn, Kierownik Działu Serwisu VW Auto Viva.

Konkurs, przy pomocy najnowszych dostępnych na rynku narzędzi, pokazuje młodym ludziom jak teoria, z którą obcują na co dzień, przekłada się na praktyczne aspekty mechaniki pojazdowej. Możliwość wygrania atrakcyjnych nagród, takich jak indeksy, praktyki w serwisie, czy laptopy jest miłym dodatkiem, ale nie głównym motywem uczestnictwa. Dla chłopców z 50-tysięcznej Bychawy była to unikalna możliwość przyjrzenia się z bliska profesjonalnemu serwisowi.

– Castrol Professional Academy to świetna inicjatywa, zatem ogromne podziękowania dla organizatorów. Dobrze byłoby, gdyby udało się nadać temu konkursowi rangę olimpiady naukowej, tak by laureaci, a nie tylko zwycięzcy nie musieli zdawać egzaminów zawodowych. Dla nas jest to połączenie przyjemnego z pożytecznym,super wycieczka. Chłopcy zdobyli nowe doświadczenia i mieli możliwość skorzystania z narzędzi, jakich nie mamy w szkole - powiedział opiekun drużyny z Bychawy, Andrzej Pietrzak.

Maciej Dominiak,Menedżer ds. Komunikacji After Sales Kulczyk Tradex, zwraca uwagę, jak bardzo konkurs pomaga młodym ludziom śledzić nowe rozwiązania techniczne.

- Jako importer już po raz drugi wspieramy konkurschcąc pokazać, jak wiele trzeba robić, aby cały czas być na bieżąco w świecie motoryzacji. Umożliwiamy młodym ludziom konfrontację wiedzy z prawdziwym światem serwisu, a także pomagamy znaleźć dobrą pracę młodym fachowcom , bo konkurs pokazuje , że są oni w całej Polsce. W zeszłym roku, wszyscy ci którzy dostali taką szansę , skorzystali z niej, co pokazuje, że jest taka potrzeba po obu stronach - mówi.

Castrol Professional Academy jest potwierdzeniem, że firmy starają się szukać ciekawych alternatyw komunikacyjnych. Poza dostarczaniem na rynek produktów, chcą także dbać o swój wizerunek firm społecznie odpowiedzialnych. Połączenie walorów edukacyjno – produktowych projektu jest zwykle najskuteczniejszą formą trwałego budowania pozycji rynkowej.

Kolejność finałowa:

1. miejsce: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Krośnie: Grzegorz Turowski, Jacek Gonet, Kamil Kornasiewicz, opiekun Piotr Boś;

2. miejsce: Zespół Szkół Zawodowych nr 1 im. Mjr. Henryka Dobrzańskiego w Bychawie: Michał Dąbrowski, Marcin Krzyżanek, Marcin Jodłowski, opiekun Andrzej Pietrzak.

3. miejsce: Zespół Szkół Mechanicznych Centrum Kształcenia Praktycznego nr 2 w Białymstoku: Adam Sołowianiuk, Adrian Zabrocki, Paweł Krysiuk, opiekun Jerzy Chilimoniuk.