Na rodzimym rynku francuskim Citroen C3 Picasso został wyceniony w przedziale od 14 950 do 22 250 EUR. Przewidziano trzy poziomy wyposażenia (Attraction, Confort oraz Exclusive). Początek sprzedaży to luty przyszłego roku.

Przed modelem C3 Picasso stoi ambitne zadanie zajęcia wiodącej pozycji w swoim segmencie, na wzór C4 Picasso i Grand C4 Picasso, najlepiej sprzedających się w Europie minivanów bieżącego roku.

Samochód o długości 4,08 m, szerokości 1,73 m i wysokości 1,62 m ma zwarty przód i pionową linię tyłu. Te proporcje zapewniają dużo miejsca każdemu z pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi do 500 litrów. Taki wynik uzyskano maksymalnie przesuwając tylną kanapę do przodu kabiny. Tylne siedzenia są podzielone i przesuwają się niezależnie w zakresie 150 mm, dzięki czemu można wygodnie przewozić wszelkie ładunki. Siedzenia składają się jedną ręką za pomocą przycisków umieszczonych w górnej części siedzisk tylnych. Ta funkcja w połączeniu z ruchomą podłogą bagażnika zapewnia płaską powierzchnię ładunkową aż do tylnej części pierwszego rzędu siedzeń. Długość "bagażnika" może zostać dodatkowo zwiększona do 2,41 m po złożeniu oparcia fotela z przodu w formie stolika.

Miejsce dla kierowcy zapewnia dobrą widoczność zewnętrzną dzięki trzyczęściowej szybie przedniej, cienkim słupkom i podwyższonym siedzeniom, które pozwalają dominować nad drogą. Łączna przeszklona powierzchnia może osiągać do 4,52 m2 (w wersji z panoramicznym dachem).

C3 Picasso oferuje dwa silniki benzynowe nowej generacji, VTi 95 i VTi 120, które uzupełniają ofertę silników wysokoprężnych HDi 90 i HDi 110 FAP. W najbardziej rozpowszechnionej wersji z oponami 16-calowymi, silniki HDi wyróżnione proekologicznym znakiem Airdream wykazują emisję odpowiednio na poziomie 125 i 130 g. W większości wersji z silnikami benzynowymi poziom emisji kształtuje się poniżej 160 g, co również zapewnia C3 Picasso wiodącą