W ten sposób marka rozszerza swoją ofertę o samochód wyróżniający się charakterystycznym stylem, wszechstronnością, doskonałym układem jezdnym, silnikiem o bardzo dobrych osiągach i ekologicznymi parametrami.

C-Crosser zawiera w sobie wszystkie cechy zapewniające przyjemność jazdy. Wysoki, dostępny już przy niskich prędkościach moment obrotowywysokoprężnego silnika HDi z filtrem cząstek stałych FAP, stanowi poważny atut w stosunku do propozycji marek konkurencyjnych, a precyzyjny, zwrotny i dynamiczny układ jezdny zapewnia wysoki poziom komfortu. Układ napędu na cztery koła z możliwością wyboru trybu napędu oferuje wszechstronność użytkowania zarówno w warunkach jazdy miejskiej, jak i na krętych górskich drogach.

Dynamiczny i sportowy wygląd

Podkreślając przynależność do marki, Citroën C-Crosser prezentuje sylwetkę harmonijnie łączącą sportowy wygląd, charakter samochodu przeznaczonego na długie trasy i elegancję, podkreślającą jego pozycję wśród modeli najwyższej klasy.

Dzięki smukłym proporcjom (długość 4,64 m, szerokość 1,81 m i wysokość z relingami dachowymi 1,71 m), opadającej linii dachu, wysokiemu pasowi nadwozia i zaokrąglonym liniom błotników profil C-Crossera wyraża dynamizm.

Funkcjonalne i komfortowe wnętrze

Duże rozmiary (rozstaw osi 2,67 metra) umożliwiają uzyskanie komfortowej przestrzeni wnętrza, licznych schowków i dużego bagażnika, którego dwuczęściowy system otwierania ułatwia załadunek. Bardzo szybko i bez wysiłku może być dostosowany do różnych potrzeb użytkowników.

Dzięki dodatkowej dwumiejscowej kanapie w trzecim rzędzie C-Crosser może przewozić do 7 pasażerów.Kanapa wsuwa się całkowicie pod podłogę, tworząc dużą, idealnie płaską powierzchnię.

Dostęp do trzeciego rzędu jest ułatwiony dzięki systemowi składania siedzeń w drugim rzędzie. Drugi rząd składa się w kierunku pierwszego za pomocą manetek umieszczonych z obydwu stron siedzeń lub automatycznie za pomocą przełączników elektrycznych znajdujących się w bagażniku z prawej i z lewej strony, nad nadkolami. Złożenie siedzeń pozwala znacznie zwiększyć powierzchnię ładunkową i uzyskać płaską podłogę.

Pojemność bagażnika pod osłoną bagażową należy do największych w tej klasie samochodów.W standardowej, 5-miejscowej konfiguracji po złożeniu trzeciego rzędu pojemność wynosi 510 litrów (VDA), gdy siedzenia w drugim rzędzie są maksymalnie przesunięte do przodu. W konfiguracji ze wszystkimi złożonymi siedzeniami tylnymi pojemność bagażnika wynosi 1686 litrów (VDA).

Drugi zasadniczy atut bagażnika C-Crossera to dwuczęściowy system otwierania klapy.

Koło zapasowe jest umieszczone pod samochodem, uwalniając przestrzeń wewnętrzną, bez konieczności wyjmowania przedmiotów znajdujących się w bagażniku przy zmianie koła.

We wnętrzu samochodu są rozmieszczone liczne schowki (22), których pojemność i praktyczna budowa świadczą o dbałości o wygodę pasażerów.

Pragnąc zapewnić pasażerom specjalistyczny sprzęt akustyczny na najwyższym poziomie, C-Crosser proponuje opcjonalnie system hi-fi opracowany przez markę Rockford Fosgate (8 głośników rozmieszczonych we wnętrzu samochodu, wzmacniacza basowego oraz wzmacniacza o maksymalnej mocy 650 Watt).

Samochód może być wyposażony w system nawigacji z kolorowym, dotykowym 7-calowym ekranem i twardym dyskiem (30 GB), który zapewnia szybkie i ciche działanie.

Nowoczesny i ekologiczny silnik wysokoprężny

Nowy Citroën odróżnia się od konkurencyjnych samochodów dynamicznym silnikiem wysokoprężnym HDi o mocy 160 KM DIN (156 KM CEE przy prędkości wynoszącej 4.000 obr/min) wyposażonym w filtr cząstek stałych (FAP).

Silnik C-Crossera stanowi pochodną silnika HDi 173 FAP oferowanego w modelach C5 i C6. Jest to wersja silnika z jedna turbosprężarką o zmiennej geometrii, zapewniającej maksymalny moment obrotowy już przy małych prędkościach (380 Nm przy prędkości 2000 obr/min), co wpływa na przyjemność użytkowania. Silnik o pojemności skokowej 2,2 l współpracuje z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów, która pozwala na optymalne wykorzystanie jego parametrów.

W trosce o ochronę środowiska silnik jest wyposażony w filtr cząstek stałych (FAP) najnowszej generacji. Wykazuje stosunkowo niski poziom zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, w odniesieniu do jego osiągów i momentu (odpowiednio 191 g/km i 7,2 l/100 km w wersji z kołami 16-calowymi oraz 194 g/km i 7,3 l/100 km w wersji z kołami 18-calowymi).

Doskonałe właściwości jezdne

Dzięki wiedzy i doświadczeniu koncernu oraz pracom badawczo-rozwojowym nad układem kierowniczym, układem jezdnym i układem zawieszenia - C-Crosser oferuje znakomite w swojej kategorii właściwości jezdne oraz trzymanie się drogi.

Działanie układu kierowniczego zostało optymalnie udoskonalone dzięki nowym rozwiązaniomw zakresie parametrów ogumienia i pompy ze spadkowym natężeniem przepływu, a także zastosowaniu wzmocnienia podtunelowego zwiększającego sztywność. Dzięki tym rozwiązaniom C-Crosser posiada precyzyjny i jednocześnie łatwy w obsłudze układ kierowania, który łączy w sobie skuteczność i przyjemność użytkowania.

C-Crosser jest wyposażony w zawieszenie przednie typu McPherson z drążkiem stabilizatora o średnicy 22 mm oraz w zawieszenie tylne wielowahaczowe z drążkiem stabilizatora o średnicy 20 mm. Ten zestaw korzystnie wpływa na stabilność w czasie jazdy i przyczynia się do aktywnego bezpieczeństwa. Tylne amortyzatory są niezależne od sprężyn, a wybrane przez Citroëna parametry tłumienia gwarantują doskonałe trzymanie się drogi, precyzyjne parametry kierowania i wysoki poziom komfortu.

Na ten efekt wpływają także 18-calowe koła ze specjalnymi oponami Michelin 225/55 R18 w wersji wykończenia Exclusive (lub równoważnej w zależności od kraju). W wersji wykończenia Pack (lub równoważnej w zależności od kraju) są oferowane koła 16-calowe z oponami Michelin 215/70 R16.

Niezawodny układ hamulcowy

Dzięki pracom badawczo-rozwojowym nad układem hamulcowym, C-Crosser zajmuje wiodącą pozycję w swojej kategorii pod względem szybkości reakcji układu, skuteczności i dozowania siły hamowania.

Ten wynik stał się możliwy dzięki zastosowaniu hamulców tarczowych wentylowanych o średnicy 294 mm i grubości 24 mm z podwójnymi zaciskami tłokowymi z przodu oraz hamulców tarczowych z tyłu o średnicy 302 mm. Układ hamulcowy współpracuje z systemem ABS i systemem elektronicznego rozkładu siły hamowania (REF).

Układ napędu na 4 koła przystosowany do różnych warunków na drodze

C-Crosser posiada układ przenoszenia napędu na 4 koła z możliwością wyboru trybu napędu, zapewniając bezpieczeństwo niezależnie od warunków jazdy.

Rozkład momentu pomiędzy przednią i tylną osią jest sterowany elektronicznie dla zapewnienia optymalnej stabilności i sterowności zależnie od stanu przyczepności, który określany jest na podstawie prędkości samochodu, różnicy prędkości obrotowej osi przedniej i tylnej oraz stopnia wciśnięcia pedału przyspieszenia.

Systemy ESP iAS są oferowane seryjnie we wszystkich wersjach wyposażenia.

Kierowca C-Crossera ma możliwość wyboru pomiędzy trzema trybami napędu zależnie od warunków jazdy oraz pragnienia kontrolowania układu mechanicznego: trybem z napędem na dwa koła (2WD), trybem z napędem na cztery koła (4WD) i trybem LOCK. Przełącznik umieszczony za dźwignią zmiany biegów umożliwia wybór napędu, a wskaźnik wizualny na ekranie przypomina o wybranym trybie.

Bezpieczeństwo

Budowa C-Crossera była przedmiotem szeroko zakrojonych prac badawczo-rozwojowych pod kątem najbardziej wymagających standardów biernego bezpieczeństwa. Konstrukcja została wzmocniona poprzez zastosowanie elementów stalowych o dużej wytrzymałości ograniczających odkształcenia w przypadku zderzenia.

W celu ograniczenia skutków ewentualnego zderzenia z pieszym samochód jest wyposażony w elementy odkształcalne na poziomie pokrywy silnika i błotników oraz zderzak z elementem z pianki poliuretanowej absorbującej energię.

C-Crosser jest wyposażony seryjnie w dwie poduszki przednie (kierowcy i pasażera), dwie poduszki boczne z przodu i dwie poduszki kurtynowe z przodu i z tyłu. Posiada też trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach (5+2).

Mocowania Isofix umożliwiają montaż fotelików dziecięcych na bocznych siedzeniach drugiego rzędu.

Pierwszy SUV Citroëna jest samochodem bardzo nowoczesnym.Jego ceny są już znane - zamieszczamy je poniżej.

C-Crosser na polskim rynku dostępny będzie jesienią. Wydaje się, że na wielkie szanse stania się przebojem w klasie!CENY

Citroën C - Crosser Cenabez VATCena z VAT2,2 HDi SX Pack114 672 zł139 900 zł2,2 HDi Exclusive127 787 zł155 900 zł

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE I OPCJONALNE

Citroën C - Crosser SXPACKEXCLUSIVEZestaw Hi Fi Rockford Fosgate-O (3400zł.)Nawigacja kolorowa z twardym dyskiem i zfunkcją Jukebox plus kamera cofania *O (10 500 zł)O (10 500 zł) Nawigacja + Zestaw Hi Fi *-O (13 900 zł)Zmieniarka CD 6-płytowa-SObręcze kół ze stopów lekkich 16''S-Obręcze kół ze stopów lekkich 18''O (300 zł)SOkno dachowe sterowane elektrycznie-O (300 zł)Radar parkowania tyłemO (1600 zł)SFotele przednie podgrzewane-SLampy ksenonowe z spryskiwaczami-SSzyby tylne przyciemniane-SSkórzana tapicerka siedzeń (oprócz foteli wtrzecim rzędzie)-SLakier metalizowany / perłowyO (2000 zł)O (2000 zł)* RC41, RC43: nawigacja wyklucza zmieniarkęCD. - (brak), O (opcja - cena), S (standard)

DANE TECHNICZNE

Silnik:Typ silnika: Turbo Diesel 2.2 HDi FAPCylindry / zawory:4 / 4Pojemność skokowa (cm3):2179Moc (kW / obr./min):115 / 4000Maksymalny moment obrotowy (Nm /obr./min):380 / 2000Własności eksploatacyjne:Prędkość maksymalna (km/h):200Przyspieszenie (0 - 100 km/h):9,9Zużycie paliwa przy obręczach kół16 - miasto/poza/mieszany (l/100 km):9,5 / 5,9 / 7,2Zużycie paliwa przy obręczach kół18 - miasto/poza/mieszany (l/100 km):9,6 / 6,0 / 7,3Wymiary i nośność:Bagażnik (l): przy 2 rzędachsiedzeń / przy złożonym 2 i 3 rzędzie siedzeń441 - 510 / 815Pojemność zbiornika paliwa (l):60Masa pojazdu / dopuszczalna masa całkowita (kg):1750 / 2410 Wymiary zewnętrzne:a) długość (mm):4646b) szerokość (mm):1806c) wysokość (mm):1713d) rozstaw osi (mm):2670e) rozstaw z przodu (mm):1540f) rozstaw z tyłu (mm):1540g) zwis przedni (mm)969h) zwis tylny (mm)1007prześwit (mm)174kąt natarcia (stopnie)22kąt zjazdu (stopnie)21