Citroëny C2-R2 Max, jak zawsze niezawodne i szybkie, uplasowały się na doskonałych pozycjach w klasyfikacji generalnej - Thierry Neuville pilotowany przez Nicolasa Gilsoul odnieśli zwycięstwo w grupie R zajmując czwarte miejsce klasyfikacji generalnej.

Śnieg, który spadł na najwyższych partiach tras wzbudził obawy, że część OS-ów 44. Rallye Antibes-Cote d’Azur może zostać odwołana, jednak 18 załóg Citroën Racing Trophy ukończyło je bez szwanku.

- Kończące pierwszy rok istnienia projektu uczestnictwo Citroën Racing Trophy w Rajdzie Antibes, było sukcesem na wszystkich płaszczyznach - podsumowuje Simon-Jean Joseph. Udało nam się zaangażować w tej rajd teamy z różnych krajów- wszyscy zawodnicy byli pełni entuzjazmu i pozytywnie nastawieni. Pomiędzy samymi załogami panowała bardzo przyjacielska atmosfera. Wydaje mi się, że sportowcy docenili możliwość startu w na trasach tego pięknego rajdu, a także wsoparcie ze strony Citroen Racing. Ze sportowego punktu widzenia, bilans jest pozytywny. Nasze samochody regularnie pojawiały się na pierwszych pozycjach klasyfikacji, udowadniając swoją wzorcową niezawodność.

- To było największe wyzwanie w naszym sportowym dorobku - najtrudniejsza, ale i najważniejsza dotychczas rajdowa przygoda. Zobaczyliśmy całkiem nowy świat rajdów, tak bardzo różny od tego, co znaliśmy z naszych imprez. Przyjechaliśmy we francuskie Alpy ze świadomością, że będzie bardzo trudno, ale po zapoznaniu zrozumieliśmy, że jest o wiele trudniej, niż sądziliśmy. Niestety podczas opisu przyłożyłem zbyt małą wagę do wolnych, ciasnych zakrętów, które wydawały mi się podobne. Jednak podczas jazdy okazało się, że każdy z tych zakrętów jest inny i to na nich rozgrywa się ten rajd… Przyjęliśmy zachowawczą taktykę, stawiając za cel osiągnięcie mety. Wspaniale było uczyć się tych skrajnie trudnych tras. Czujemy wewnętrzną satysfakcję z ukończenia tak trudnej imprezy i choć nie toczyliśmy ostrej walki, mamy wyniki lepsze od założonych – sumują ten start Janek Chmielewski i Irek Pleskot.

Wyniki w klasie A6 Rajdu Antibes

Poz.Kierowca / pilot (samochód)WynikStrata doliderastrata do poprz.1Neuville Thierry / Gilsoul Nicolas (Citroën C2 R2 Max)2:36.50,60.,000,002Perrin Benjamin / Perrin Quentin (Citroën C2 R2 Max)2:39.46,52.55,92.55,93Escharavil Luc / Salva Thierry (Renault Clio S1600)2:40.22,23.31,635,74Bosch Florentin / Tempier Romain (Citroën C2 R2 Max)2:42.02,45.11,81.40,25Biasion Mathieu / Descamps Jean-Charles (Citroën C2 R2 Max)2:43.49,66.59,01.47,26Mackerer Pascal / Risser Hubert (Citroën C2 R2 Max)2:46.54,010.03,43.04,47McCormack Martin / Roberts David (Citroën C2 R2 Max)2:46.55,010.04,41.08Abelli Julien / Klinger Nicolas (Citroën C2 R2 Max)2:47.46,310.55,751.39Quinsac Xavier / Duchemin Aymeric (Citroën C2 R2 Max)2:48.18,611.28,032,310Lafont Eric / Lafont Nadine (Citroën C2 R2 Max)2:48.31,911.41,313.311Pritchard Jason / Garrod Darren (Citroën C2 R2 Max)2:49.38,212.47,61.06,312Chmielewski Jan / Pleskot Ireneusz (Citroën C2 R2 Max)2:51.55,615.05,02.17,413Bushe Andrew / Myland Richard (Citroën C2 S1600)2:52.44,615.54,049,014Elhinney Adrien / Buckley Shane (Citroën C2 R2 Max)2:52.46,515.55,91.915Montagna Francesco / Montagna Alberto (Citroën C2 R2 Max)3:01.21,524.30,98.35,0