Odważne eskapady przez kontynent afrykański i azjatycki wywołały ogromne zainteresowanie i entuzjazm. Uznano je za wielkie osiągnięcie pod względem gospodarczym, humanitarnym, naukowym i kulturowym.Citroën postanowił nawiązać do historii, powierzając szkole Espera Sbarro, opracowanie prototypu modelu terenowego Cruise Crosser, który mógłby podejmować wyprawy do najbardziej oddalonych zakątków. Zaprezentowany w Genewie pomarańczowy Cruise Crosser jest zauważalny niezależnie od otoczenia. Znak róży wiatrów umieszczony po bokach karoserii podkreśla sportowy charakter samochodu, symbolizując jego misję przemierzania całej kuli ziemskiej. Cruise Crossera wyposażono w dodatkowy zamontowany na pace trzecie rząd siedzeń. Ale nie tylko, poza dodatkową kanapą znajdzie się tam również miejsce na typowy ekwipunek wyprawowy. Otwierana szyba tylnej klapy ułatwia załadunek, a schodki z obydwu stron umożliwiają łatwy dostęp do tylnej części samochodu.W jego wnętrzu znajdziemy fotele obite skórą. Wyrazem estetycznej jakości wykończenia są również elementy w kolorze karoserii umieszczone w obramowaniu siedzeń, w desce rozdzielczej i panelach drzwi.Zgodnie z polityką marki Citroën w zakresie zmniejszania zużycia paliwa Cruise Crosser jest prototypem samochodu z napędem hybrydowym, złożonym z wysokoprężnego silnika spalinowego oraz silnika elektrycznego wbudowanego pod podłogą przestrzeni ładunkowej. Trzeci zestaw kół, wykorzystywany doraźnie jako wspomaganie czterech pozostałych kół pędnych w sytuacji, gdy pojazd porusza się po bardzo trudnej nawierzchni kamienistej, po piasku lub błocie, zapewnia lepszą sterowność. Napęd elektryczny włączony samodzielnie umożliwia jazdę w cichym i przyjaznym dla środowiska trybie "ZEV" (Zero Emission Vehicle), w idealnej symbiozie z otoczeniem, pozwalając pasażerom na podziwianie krajobrazu.
Criuse Crosser
Gąsienicowe pojazdy sprawdziły się na bezdrożach. Sukces zachęcił do podjęcia nowego wyzwania - Czarnej Wyprawy w 1924 roku, a później Żółtej Wyprawy w 1931 roku.