Logo
WiadomościAktualnościCzarująca szóstka

Czarująca szóstka

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Już C4 udowodniło, że design wciąż jest mocną stroną Francuzów. Stylistyka samochodu odwołuje się do chlubnej tradycji firmy, gdy CitroĎn ustanawiał standardy ekstrawagancji w projektowaniu aut.

Czarująca szóstka
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Czarująca szóstka

Teraz przyszedł czas na kolejne mocne wejście - wysokiej klasy limuzynę kryjącą się pod nazwą C6.Nisza w segmencie premiumChoć po wprowadzeniu C5 przedstawiciele CitroĎna zarzekali się, że XM nie będzie miał następcy, kilka miesięcy później w Genewie zaprezentowano koncept C6 Lignage. Znawcy tematu już wiedzieli - trwają pracę nad nową, luksusową limuzyną z szewronem na masce. Ich efekt zobaczymy już za dwa tygodnie, podczas salonu w Genewie.Stylistycznie samochód jest najbardziej awangardową konstrukcją z całej gamy. Choć 4-drzwiowa limuzyna mierzy ok. 5 metrów, jej karoseria przypomina sportowe coupé. Wszystko za sprawą długiego zwisu z przodu i bardzo krótkiego z tyłu, a także drzwi pozbawionych górnej ramki. Duży rozstaw osi obiecuje wysoki komfort podróżowania na tylnej kanapie. Opływowe kształty sprawiają, że według zapewnień firmy auto ma charakteryzować się niskim oporem aerodynamicznym. Podobnie jak w pojazdach stricte sportowych na tylnej klapie umieszczono wysuwający się przy większych prędkościach spoiler. Oczywiście nowoczesna stylistyka dotyczy także wnętrza pojazdu. Kokpit charakteryzuje się wyjątkową czystością formy. Istotne dla kierowcy informacje są wyświetlane na przedniej szybie pojazdu, na wysokości wzroku prowadzącego. Automatyczna klimatyzacja ma podział na strony oraz tył i przód. Nie zabrakło też systemów znanych już z C4 i C5 - alarmu niezamierzonego przekroczenia linii czy kierunkowych reflektorów biksenonowych. Nowością C6 będzie także elektryczny hamulec postojowy.Do napędu tylko widlaste "szóstki"Za sprawą nowego, aktywnego zawieszenia ze zmienną amortyzacją C6 ma wyznaczać nowe standardy także pod względem komfortu tłumienia nierówności. Do napędu przewidziano (do wyboru) dwa widlaste silniki 6-cylindrowe - 215-konną jednostkę benzynową (3.0) oraz turbodiesla 2.7 (208 KM). Silnik wysokoprężny standardowo wyposażany jest w filtr cząstek stałych. Obydwa motory współpracują z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Niestety, przedstawiciele firmy nie ujawnili jeszcze, kiedy pojazd znajdzie się w sprzedaży.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: