Na styczniowym salonie w Detroit zaprezentowano kolejne nowości, kilka innych zapowiedziano. Do najbardziej znaczących premier zaliczyć trzeba pierwszy pokaz Volvo XC90. Do zapowiedzi budzących największe emocje - przyrzeczenie bossa firmy Porsche, że terenowe Cayenne już w tym roku ujrzy światło dzienne. W ten sposób Europejczycy walczą o swój kawałek amerykańskiego rynku terenówek, który do niedawna - zanim do gry nie włączyły się Mercedes klasy M i BMW X5 - zarezerwowany był (z małymi wyjątkami) dla firm rodzimych i Japończyków. Ci ostatni nie zamierzają składać broni i prezentują coraz to nowe propozycje. Wśród nich w tym sezonie prym wiodą Honda i Toyota. Pierwsza pokazała Pilota w wersji przedprodukcyjnej, druga - seryjnego, ekskluzywnego SUV-a marki Lexus. Rodzinny samochód przygodowy - tak Honda nazywa swój najnowszy wyrób. Wewnątrz mieści się nawet osiem osób, więc rodzina może być liczna. Zasiada się tu w trzech rzędach: dwa fotele plus dwie asymetrycznie dzielone kanapy. Środkowy i tylny rząd siedzeń można złożyć - możliwe są dowolne konfiguracje, wszystko zależy od potrzeb użytkowników. Zaletą Pilota jest płaska podłoga, która powstaje w przestrzeni ładunkowej po złożeniu obu kanap.Stylistyka nadwozia jest klasyczna, przód przypomina nowego CR-V-a, tył jest zdecydowanie mniej finezyjny niż w przypadku mniejszej terenówki Hondy. Widocznie amerykański klient tak lubi. Atrakcyjnie prezentuje się kokpit z rozbudowanym panelem centralnym w czystym, "technicznym" stylu. Dobre wrażenie robią metalowe detale pojawiające się także na kole kierownicy. Wnętrze, jak na pojazd rodzinny przystało, zaopatrzono w liczne schowki, w środkowym rzędzie znajduje się specjalny pojemnik na zabawki, kredki itp. Uchwyty na napoje i wydzielone miejsca na paczki z fast foodem należą w USA do wyposażenia obowiązkowego.Pilot dysponuje stałym napędem na cztery koła VTM-4 z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego tylnych kół. VTM-4 monitoruje zachowanie pojazdu i rozdziela napęd pomiędzy tylną i przednią oś tak, by zapewnić optymalne właściwości jezdne w danych warunkach. Przydatność do jazdy w terenie podkreśla 20,3-centymetrowy prześwit i osłony spodu.Inżynierowie Hondy są szczególnie dumni z wysokiego poziomu bezpieczeństwa, jaki Pilot zapewnia swojej załodze. Czynnie chronią ją m.in. cztery hamulce tarczowe, ABS i EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania), biernie - dwustopniowe czołowe i boczne poduszki powietrzne, te dla pasażerów rozpoznają ich obecność i otwieraja się tylko w razie potrzeby. Honda Pilot produkowana będzie od wiosny w Kanadzie. Import do Europy nie jest na razie przewidziany.
Galeria zdjęć
Czy jedzie z nami Pilot?
Czy jedzie z nami Pilot?
Czy jedzie z nami Pilot?
Czy jedzie z nami Pilot?