Ruszył montaż Transportera T4, a rok później - Skody Favorit i Felicii. We wrześniu 2002 roku zakończono montaż Skody. Ostatni Transporter T4 wyjechał z fabryki wiosną br. W marcu 2003 roku uruchomiono produkcję Transportera T5, a w listopadzie nowego Caddy'ego, który jest wytwarzany wyłącznie w Poznaniu. Obydwa modele są eksportowane na rynki całego świata. Wartość eksportu w trzech kwartałach 2003 roku wyniosła ponad 510 mln euro, to prawie 160 mln euro więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. W 2004 roku produkcja Caddy'ego w dwóch wersjach nadwoziowych (furgon i kombi) ma wynieść 90 tys. egzemplarzy, z których 85 tys. ma trafić na eksport. W przyszłym roku z linii produkcyjnej ma zjechać około 30 tys. Transporterów T5. Odmiany z pojedynczą i podwójną kabiną na ramie powstają tylko w Poznaniu. VW deklaruje, że do końca 2006 roku zainwestuje w Poznaniu blisko 600 mln euro, a obroty wyniosą 1,7 mld euro. W br. firma przyjęła do pracy 1600 osób. Obecnie zatrudnia 4,5 tys. pracowników. Jörn Reimers, prezes zarządu VW Poznań, zapewnia, że w 2004 roku spółka zwiększy zatrudnienie o kolejne 1600 osób.
Dekada Volkswagena
10-lecie działalności poznańskiej fabryki Volkswagena zostało połączone z polską premierą auta dostawczego Caddy. VW po raz pierwszy zainwestował w stolicy Wielkopolski w 1993 roku, zakładając spółkę joint venture z fabryką aut Tarpan.