Renault zdecydowało się na udzielenie projektowi pomocy technicznej i finansowej, aby wesprzeć w ten sposób globalny postęp idei odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Specjaliści z dyrekcji ds. inżynierii prototypów samochodów, elektryczności, blacharstwa, lakiernictwa i prototypowania podjęli się spełnienia wymagań zawartych w niezwykle precyzyjnych specyfikacjach technicznych stworzonych przez strażaków. Cel był prosty: szybkie skonstruowanie całkowicie demontowalnego samochodu umożliwiającego ponowny montaż bez użycia narzędzi. Ponadto strażacy wśród wymagań wymieniali również możliwość łatwego przestawiania samochodu oraz wyposażenie go w fotele, których oparcia można usunąć, zachowując jego całkowitą funkcjonalność.
Po siedmiu tygodniach pracy zespoły zaprezentowały pierwszy model Laguny w pełnym zestawie. Z samochodu usunięto zbędne części takie jak silnik, bak czy elementy systemu bezpieczeństwa, w tym poduszki powietrzne. Kierownica i kolumna kierownicy działają poprawnie, co umożliwia łatwe manewrowanie pojazdem.
Zgodnie ze specyfikacją techniczną Laguna może zostać całkowicie zdemontowana w czasie krótszym niż 5 minut. Stało się to możliwe dzięki zastosowaniu poziomych i pionowych zawiasów umieszczonych w środku samochodu pozwalających na wyjęcie drzwi kabiny i bagażnika. Możliwości dalszego demontażu dają również szybkie zaczepy słupków nadwozia