Standardowe zimowe oleje napędowe, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami jakościowymi mają określoną jedynie graniczną temperaturę, poniżejktórej następuje zatrzymanie pracy silnika. Temperatura ta jest zwana Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra. Maksymalna jej wartość dla paliw bazowych (w tym dla standardowego zimowego oleju napędowego) jest równa -20°C.

Arktyczny DieselGold, w odróżnieniu od standardowych zimowych olejów napędowych, charakteryzuje sięobniżoną Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP), której wartośćjest równa -32°C, a w zależności od warunków może sięgać nawet -45°C. Ponadto w odróżnieniu od paliwa standardowego, Arktyczny DieselGold ma również gwarantowaną Temperaturę Mętnienia (CP) na poziomie -22°C. Temperatura ta określa moment, w którym w oleju napędowym pojawiają się już pierwsze kryształki parafin, mające zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, mogące ograniczać swobodny przepływ paliwa przez filtr.

Dzięki obniżonej temperaturze mętnienia, Arktyczny DieselGold gwarantuje nie tylko bezproblemowy rozruch zimnego silnika w temperaturze do -32°C, ale również jego płynną pracę w dalszej fazie działania. Dodatkowo Arktyczny DieselGold nie zawiera biokomponentów, które często bywają przyczyną powstania osadów w układzie wtryskowym oraz wpływają negatywnie na zimowe właściwości oleju napędowego.

Arktyczny olej napędowy na stacjach Statoil Foto: Auto Świat
Arktyczny olej napędowy na stacjach Statoil

Źródło: Statoil