Renault Polska wprowadza na rynek dwa pierwsze modele z gamy Z.E.: Fluence Z.E. jest samochodem rodzinnym, który dowodzi, że wielkość, komfort i praktyczność mogą iść w parze z ochroną środowiska. Auto napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 70 kW (odpowiednik 95 KM). Dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: Expression oraz Dynamique. Cena modelu Fluence Z.E. to 109 990 zł.

Kangoo Z.E. jest z kolei idealnym samochodem dostawczym dla flot i firm. Jednostką napędową jest silnik elektryczny o mocy 44 kW (60 KM). W przypadku tego auta producent przewidział trzy opcje: 2-miejscową wersję Komfort, 2-miejscową wersję Komfort Maxi oraz 5-miejscową wersję Komfort Maxi. Na polskim rynku cena modelu zaczyna się od 79 900 zł netto.

Aż 88% Polaków uważa samochody elektryczne za przyszłość motoryzacji. Jakie są główne zalety takich aut? Zdaniem 91% osób zwiększenie liczby aut z napędem elektrycznym przyczyni się do ograniczenia ilości spalin w powietrzu, a 71% osób wskazuje, że zmniejszy się hałas na drogach*.

Sprzedaż samochodów elektrycznych Renault Z.E. będzie się odbywała w salonach Renault. Jazdy próbne najłatwiej będzie można odbywać w koncesjach posiadających status – Ekspert Z.E., które są również wyspecjalizowane w kompleksowej obsłudze posprzedażnej samochodów elektrycznych. Punkty Ekspert Z.E. zlokalizowane są na razie w czterech koncesjach: w Warszawie, Gdańsku, Długołęce k. Wrocławia i w Zabrzu. W przyszłym roku Renault Polska planuje uruchomić nowe punkty eksperckie.

Samochody elektryczne Renault Z.E. W Polsce Foto: Auto Świat
Samochody elektryczne Renault Z.E. W Polsce

Wprowadzone obecnie na polski rynek samochody elektryczne marki Renault w cyklu mieszanym NEDC mają zasięg 170-185 km, natomiast wydajny zasięg tych aut to 80-200 km zależnie od stylu jazdy i warunków atmosferycznych. Ponieważ, jak pokazują badania, 72% dziennego przebiegu w Polsce wynosi mniej niż 60 km, gama Z.E. wpisuje się w potrzeby znacznego segmentu rynku w tym zakresie.Najem akumulatoraRenault przyjęło wspólną zasadę dla całej gamy pojazdów elektrycznych, na mocy której własność pojazdu oddzielona jest od własności akumulatorów. Ma to zapewnić optymalne funkcjonowanie tych ostatnich przez cały okres użytkowania samochodów elektrycznych. Kupując samochód, klient podpisuje równocześnie umowę abonamentową na najem akumulatora.

W zależności od planowanego rocznego przebiegu oraz długości trwania umowy, klient ma do wyboru wiele opcji dla każdego z modeli. Koszt abonamentu dla Kangoo Z.E. zaczyna się od 349 zł netto. Miesięczna opłata za najem akumulatora przy przebiegu 10 000 km dla Fluence Z.E. wynosi od 419 zł brutto. Jeśli przekroczony zostanie limit rocznego przebiegu, istnieje możliwość renegocjacji umowy w trakcie jej trwania, tak aby dopasować jej warunki do rzeczywistych potrzeb użytkownika.

Renault Polska i RWE Polska Aby zapewnić użytkownikom aut z gamy Z.E. bezpieczną, efektywną i łatwą metodę ładowania Renault Polska podpisało umowę o współpracy z firmą RWE Polska. Na jej podstawie klientom mogą być oferowane dwa rodzaje urządzeń o różnej mocy, umożliwiające naładowanie akumulatora samochodu elektrycznego w czasie średnio od 1 do 9 godzin. Pierwszym z nich są urządzenia typu Wall-Box, czyli stacje ładowania przeznaczone do montażu na ścianie, umożliwiające ładowanie akumulatora samochodu elektrycznego na prywatnych posesjach oraz parkingach.

Wolnostojące punkty ładowania RWE w różnych wariantach prędkości ładowania to oferta skierowana przede wszystkim do klientów biznesowych, korzystających z flot samochodów elektrycznych. Mogą być one montowane zarówno na parkingu, jak i w garażu podziemnym. Dodatkowo firma RWE oferuje swoim klientom możliwość zakupu energii ze źródeł odnawialnych, która produkowana jest w parkach wiatrowych RWE na Suwalszczyźnie i Pomorzu. Dzięki tej współpracy klienci już dziś mogą stać się posiadaczami własnej stacji do ładowania samochodu elektrycznego. Podstawowe urządzenie typu Wall-Box o mocy 3.7 kW można nabyć w cenie 3400 zł netto.

Obecnie RWE prowadzi program pilotażowy polegający na udostępnieniu wszystkim użytkownikom samochodów elektrycznych ogólnodostępnych stacji ładowania w kluczowych lokalizacjach Warszawy. W tym momencie jest ich 12, a koszty użytkowania pokrywa RWE.