- Według Samar w styczniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce minimalnie więcej samochodów elektrycznych niż w styczniu 2024 roku
 - Udział napędów elektrycznych w sprzedaży nowych samochodów w Polsce jest znikomy – to zaledwie 2,5 proc.
 - Tesla, która rok 2024 zakończyła sprzedażą aut na prąd wyższą niż trzy kolejne marki razem wzięte, w styczniu nagle spadła z podium
 - Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
 
W styczniu 2025 r. zarejestrowano więcej samochodów elektrycznych niż w analogicznym okresie 2024 r. Dokładnie o 5 więcej, wzrostu więc praktycznie nie ma. Za to nastąpiły poważne przetasowania wśród producentów.
Poznaj kontekst z AI
Ile samochodów elektrycznych pojawiło się na drogach?
W styczniu bazę CEPiK zasiliło dokładnie 1121 samochodów na prąd. jednak polityka rabatowa czy też – jak kto woli – urealnienie cen doprowadziło do przetasowania w rankingach. Nagle najpopularniejszą marką aut elektrycznych w Polsce stała się Kia z wynikiem 196 sztuk, co zawdzięcza świetnemu wynikowi modelu EV6, który w styczniu był najczęściej rejestrowanym nowym samochodem elektrycznym w Polsce.
A oto ranking marek w styczniu 2025 r. wg Samar – w nawiasie liczba sprzedanych egzemplarzy:
-  1 Kia (196 szt.)
 -  2 Mercedes (126 szt.)
 -  3 Hyundai (117 szt.)
 -  4 Tesla (103 szt.)
 -  5 BMW (68 szt.)
 -  6 Volvo (66 szt.)
 -  7 Audi (57 szt.)
 -  8 Dacia (54 szt.)
 -  9 BYD (45 szt.)
 -  10 Cupra (42 szt.)
 
Z ciekawostek przytoczonych przez Samar: w styczniu na drogi wyjechało zaledwie siedem elektrycznych Fordów, siedem elektrycznych Renault, a Skody tylko... dwie. Nieźle radził sobie chiński BYD.
Jakie modele aut na prąd kupowano najczęściej?
A oto ranking modeli w styczniu 2025 r. wg Samar – w nawiasie liczba sprzedanych egzemplarzy:
-  1 Kia EV6 (124 szt.)
 -  2 Hyundai Kona (63 szt.)
 -  3 Dacia Spring (54 szt.)
 -  4 Tesla Model Y (54 szt.)
 -  5 Kia EV3 (52 szt.)
 -  6 Volvo EX30 (49 szt.)
 -  7 Hyundai Ioniq 5 (48 szt.)
 -  8 Tesla Model 3 (47 szt.)
 -  9 Mercedes EQA (39 szt.)
 -  10 Cupra Tavascan (34 szt.)
 
W styczniu 2025 r. to głównie firmy (prawie 86 proc.) odpowiadały za pierwsze rejestracje elektryków – i to pomimo braku dopłat.