Logo
WiadomościAktualnościElektryki w Polsce ze znikomym wzrostem rejestracji. Pusto w salonach Tesli

Elektryki w Polsce ze znikomym wzrostem rejestracji. Pusto w salonach Tesli

Przy dość marnej sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce w 2024 roku Tesla błyszczała na tle konkurencji, osiągając naprawdę przyzwoity wynik. Tymczasem styczeń 2025 r. przyniósł załamanie amerykańskiej marki pod względem liczby zarejestrowanych samochodów. Efekt Muska?

Salon Tesli w Warszawie
Krzysztof Grabek / Auto Świat
Salon Tesli w Warszawie
  • Według Samar w styczniu 2025 r. zarejestrowano w Polsce minimalnie więcej samochodów elektrycznych niż w styczniu 2024 roku
  • Udział napędów elektrycznych w sprzedaży nowych samochodów w Polsce jest znikomy – to zaledwie 2,5 proc.
  • Tesla, która rok 2024 zakończyła sprzedażą aut na prąd wyższą niż trzy kolejne marki razem wzięte, w styczniu nagle spadła z podium

W styczniu 2025 r. zarejestrowano więcej samochodów elektrycznych niż w analogicznym okresie 2024 r. Dokładnie o 5 więcej, wzrostu więc praktycznie nie ma. Za to nastąpiły poważne przetasowania wśród producentów.

Ile samochodów elektrycznych pojawiło się na drogach?

W styczniu bazę CEPiK zasiliło dokładnie 1121 samochodów na prąd. jednak polityka rabatowa czy też – jak kto woli – urealnienie cen doprowadziło do przetasowania w rankingach. Nagle najpopularniejszą marką aut elektrycznych w Polsce stała się Kia z wynikiem 196 sztuk, co zawdzięcza świetnemu wynikowi modelu EV6, który w styczniu był najczęściej rejestrowanym nowym samochodem elektrycznym w Polsce.

A oto ranking marek w styczniu 2025 r. wg Samar – w nawiasie liczba sprzedanych egzemplarzy:

  1. 1
    Kia (196 szt.)
  2. 2
    Mercedes (126 szt.)
  3. 3
    Hyundai (117 szt.)
  4. 4
    Tesla (103 szt.)
  5. 5
    BMW (68 szt.)
  6. 6
    Volvo (66 szt.)
  7. 7
    Audi (57 szt.)
  8. 8
    Dacia (54 szt.)
  9. 9
    BYD (45 szt.)
  10. 10
    Cupra (42 szt.)

Z ciekawostek przytoczonych przez Samar: w styczniu na drogi wyjechało zaledwie siedem elektrycznych Fordów, siedem elektrycznych Renault, a Skody tylko... dwie. Nieźle radził sobie chiński BYD.

Jakie modele aut na prąd kupowano najczęściej?

A oto ranking modeli w styczniu 2025 r. wg Samar – w nawiasie liczba sprzedanych egzemplarzy:

  1. 1
    Kia EV6 (124 szt.)
  2. 2
    Hyundai Kona (63 szt.)
  3. 3
    Dacia Spring (54 szt.)
  4. 4
    Tesla Model Y (54 szt.)
  5. 5
    Kia EV3 (52 szt.)
  6. 6
    Volvo EX30 (49 szt.)
  7. 7
    Hyundai Ioniq 5 (48 szt.)
  8. 8
    Tesla Model 3 (47 szt.)
  9. 9
    Mercedes EQA (39 szt.)
  10. 10
    Cupra Tavascan (34 szt.)

W styczniu 2025 r. to głównie firmy (prawie 86 proc.) odpowiadały za pierwsze rejestracje elektryków – i to pomimo braku dopłat.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji