Powyższe osiągnięcia są wynikiem zarówno wytrzymałej konstrukcji nadwozia, które zostało zaprojektowane w taki sposób, aby jak najlepiej pochłonąć i rozproszyć siłę uderzeń czołowych i bocznych jak też elementów bezpieczeństwa (poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa, siedzeń), które zapewniają pasażerom maksymalne bezpieczeństwo i utrzymują ich na siedzeniach.

W celu osiągnięcia powyższych rezultatów, 308-ka została wyposażona przede wszystkim w potrójny pas rozproszenia energii z przodu - pas dolny stanowi rozdwojenie dla klasycznego pasa górnego (rozwiązanie wywodzące się z modelu 407), natomiast nad przednimi nadkolami znajduje się trzecia płszaszczyzna, umożliwiająca optymalne rozłożenie siły. - Zatem w przypadku zderzenia czołowego energia zostanie rozłożona w proporcji 3/5 na pas główny, w 1/5 na dolne wzmocnienie (pas dolny) i w 1/5 na trzecie wzmocnienie. W celu lepszej ochrony pasażerów podczas uderzenia bocznego, środkowy słupek został zaprojektowany w tzw. technologii < wielowarstwowej >. W istocie został on utworzony z trzywarstwowej blachy, w tym dwóch warstw blach typu < THLE >. Natomiast drzwi zostały wyposażone w aluminiowe wzmocnienia boczne oraz elementy usztywniające.

Ponadto na poziomie progu bagażnika umieszczono belkę ze stopu aluminium, która pochłania siłę uderzenia i zmniejsza jego oddziaływanie na nadwozie.

Uzupełnieniem dla parametrów konstrukcyjnych są liczne elementy, które pozwalają chronić i utrzymać na siedzeniu ciało pasażera: - do 9 poduszek powietrznych - poduszki przednie, przednie boczne dla ochrony klatki piersiowej i miednicy, poduszka w kolumnie kierowniczej chroniąca dolne kończyny kierowcy, kurtyny powietrzne dla ochrony głów pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, poduszki boczne tylne- zagłówki przednie w kształcie < portfela >, które optymalizują kontakt z głową pasażera w przypadku zderzenia i wraz z siedzeniami są zaprojektowane w sposób umożliwiający ograniczenie skutków uderzenia tylnego (< whiplash >)- system uniemożliwiający "nurkowanie" tyłu spod pasów; pozwala on utrzymać siedzisko na swoim miejscu i uniemożliwia jego oderwanie od podłogi

- pasy bezpieczeństwa z kontrolą zapięcia i odpięcia

Dla umożliwienia montażu fotelików dziecięcych, 308-ka została zaprojektowana z trzema miejscami mocowania Isofix (3 - punktowe) - jedno na przednim fotelu pasażera i dwa na tylnych bocznych miejscach.

Ten typ bezpieczeństwa < pasywnego > (lub biernego) stanowi uzupełnienie wzorcowego bezpieczeństwa I stopnia. W istocie, sztywność nadwozia, przyczepność oraz elektroniczne systemy wspomagania nadają 308-ce doskonałe właściwości jezdne. Peugeot 308 może być dodatkowo wyposażony w: system alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) oraz dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe - aż tyle elementów ułatwiających prowadzenie pojazdu i kontrolę nad nim.

<cke:embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/" filename="http://mmpuk.com/Peugeot_308_2007_Side_1.wmv" src="http://mmpuk.com/Peugeot_308_2007_Side_1.wmv" autosize="0" name="MediaPlayer ShowControls=" 1"="" showdisplay="0" showstatusbar="0" width="450" height="370">