Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot 308

Peugeot 308

Ikona samochodu

Peugeot 308 jest kompaktowym autem należącym do segmentu C. Produkcję auta rozpoczęto w 2008 roku zastępując nim model 307, i było to ostatnie tego typu auto, którego nową generację oznaczono poprzez zmianę ostatniej cyfry. 308-ka technicznie bazowała na swoim poprzedniku, lecz stylistycznie nawiązywała do niej. Z przodu charakterystyczne są przetłoczenia na masce, tworzące swego rodzaju „nosek” pod którym znajduje się sporych rozmiarów atrapa chłodnicy.

Auto może się pochwalić bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx, który wynosi zaledwie 0,29. Jeśli chodzi o wersje nadwoziowe, Peugeot oferował ten model jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi o oznaczeniu SW oraz 2-drzwiowy kabriolet CC (od 2009 roku) ze składanym, sztywnym dachem, a na niektórych rynkach dostępny był także 4-drzwiowy sedan. W późniejszym czasie, powstało także sportowe coupe o oryginalnym wyglądzie bazujące na 308 – RCZ. W peugeocie 308, bagażnik oferował 348 litrów pojemności w hatchbacku, 573 litry w SW oraz 226 w CC. Dodatkowo odmianę SW można było zamówić w wersji 5- lub 7-osobowej, jednak w drugim przypadku, gdy podróżował komplet pasażerów, kufer miał znikomą pojemność.

W 2011 roku przeprowadzono lifting Peugeota 308. Odświeżony został przede wszystkim pas przedni – zniknął charakterystyczny „nosek”, nieco zmieniono także grilli zderzak oraz dodano światła do jazdy dziennej. Pod maska początkowo montowano 3 silniki benzynowe oraz 2 diesle. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z jednostkami 1.4 VTi, 1.6 VTi oraz 1.6 THP. Generowały one odpowiednio 95 i 120 KM, a ostatni silnik dostępny był w wariancie 140-, 150- oraz 175-konnym.

Jeśli chodzi o motory wysokoprężne, Peugeot oferował 1.6 HDi oraz 2.0 HDi. Pierwszy rozwijał 90 lub 110 KM, a drugi – 136 lub 163 KM. Dostępna była także wersja 308 GTi, która pod maską miała 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 200 KM. Niezależnie od jednostki napędowej, Peugeot 308 miał napęd na przednią oś a do wyboru była 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 4- lub 6-stopniowego automatu.

W 2013 roku zadebiutowała II generacja Peueota 308. Nawiązując do wcześniejszych informacji, auto nie otrzymało nazwy „309”, wg nowej polityki formy, modele których końcówka dojdzie do liczby „8”, będą produkowane pod tą samą nazwą jako kolejne generacje. Nadwozie auta zmieniło się nie do poznania. Francuscy styliści bardzo przyłożyli się do pracy i efekt ich pracy został przyjęty bardzo pozytywnie, a już rok później auto zdobyło tytuł Samochodu Roku.

Trapezowy grill Peugeota 308 z wąskimi i długimi reflektorami i maską z licznymi przetłoczeniami nadaje autu bardzo dynamiczny i wręcz agresywny wygląd. Efekt ten potęguje nisko poprowadzona linia dachu oraz ścięty tył, gdzie znajdziemy światła o nietypowym kształcie, wżynające się w linie boczną auta. Wnętrze nawiązuje do mniejszej 208-ki, gdzie producent zastosował nietypową deskę rozdzielczą. Wyraźnie zmniejszono koło kierownicy, a zegary przesunięto w kierunku szyby, przez co odczyt odbywał się nad kierownicą. Dodatkowo, obrotomierz „wkręca się” przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

Takie rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia, jednak dla niektórych kierowców, jedyne ustawienie kierownicy zasłania wskazania zegarów. Dodatkowo na konsoli środkowej nie znajduje się nic więcej, oprócz regulatora głośności, wejścia na płyty CD oraz włącznika świateł awaryjnych. Całe sterowanie klimatyzacją i innymi opcjami zostało przeniesione na blisko 10-calowy ekran dotykowy, jednak i to rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia.

Tym razem Peugeota 308 ograniczono do 2 wersji nadwoziowych – 5-drzwiowego hatchbacka oraz 5-drzwiowego kombi o oznaczeniu SW. Ich pojemność bagażnika wynosi odpowiednio 420 oraz 610 litrów, co w obu przypadkach jest bardzo dobrym wynikiem. Wśród benzynowych jednostek zadebiutował 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech. Może on rozwijać 82, 110 oraz 130 KM. Przez rok oferowana była także jednostka 1.6 THP o mocy 125 lub 155 KM. Wśród diesli do wyboru stoi silnik 1.6 BlueHDi, który generuje odpowiednio 100 lub 120 KM.

W 2014 roku zaprezentowano usportowione wersje GT. Auto oprócz obniżonego zawieszenia, miał także wzmocnione hamulce, a pod maską znalazł się 205-konny, 1,6-litrowy benzyniak. Topowa odmiana Peugeot 308 GTi pojawiła się w 2015 roku. Do napędu służy 1,6-litrowy silnik benzynowy THP, generujący 270 KM, a standardowo 308-ka GTi wyposażona jest w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W każdej wersji silnikowej, moc trafia na przednie koła, za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni ręcznej.

Peugeot 308 - generacje

Ikona samochodu

Peugeot 308 I (2007 - 2014)

Ikona samochodu

Peugeot 308 II (2014 - )

Peugeot 308 - powiązane artykuły

Podobno samochodów na F się nie kupuje. Te modele są jednak wyjątkiem

Podobno samochodów na F się nie kupuje. Te modele są jednak wyjątkiem

Po niektóre auta ustawiają się kolejki, po inne – jakby nieco mniejsze. Ale czasem warto się właśnie takim nie do końca docenianym modelem zainteresować, bo może okazać się lepszy niż to, co chcą mieć wszyscy. Do wyboru: Citroen C4, Fiat Bravo, Mercedes klasy B, Peugeot 308 i Renault Mégane.

Nowy Peugeot 3008 już za pół roku. W gamie sensacja!

Nowy Peugeot 3008 już za pół roku. W gamie sensacja!

Przedstawiając plany na najbliższe siedem lat, Peugeot nieoczekiwanie zdradził sporo informacji o kolejnej generacji modelu 3008. Wyłania się z tego obraz jednego z najciekawszych kompaktowych SUV-ów w Europie.

Kombi czy SUV – co wybrać?

Kombi czy SUV – co wybrać?

Czy SUVy rzeczywiście są takie dobre i warte wyższej ceny niż porównywalne kombi? Sprawdzamy to na przykładzie 10 pojedynków SUVów z kombi i radzimy, który model wybrać.

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Używane kombi do 40 tys. zł, dzięki nam nie wpadniesz na minę

Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon i Volkswagen Golf – oto cztery kompaktowe kombi, które cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku. Tym razem naprzeciwko siebie stają 8-letnie egzemplarze z benzyniakami o mocy 120-130 KM, a do wydania mamy 35-40 tys. zł. Które z tych aut warto kupić?

Tanio już było. Czyli, jak globalizacja wpływa na to, czym obecnie jeździmy? [PODCAST]

Tanio już było. Czyli, jak globalizacja wpływa na to, czym obecnie jeździmy? [PODCAST]

Od lat wielkie koncerny motoryzacyjne tworzą różne alianse. Cel zawsze jest ten sam — ograniczyć koszty, zmaksymalizować zyski. Można wymieniać wiele marek, które utworzyły takie molochy. Ale tu chyba najlepszym przykładem będzie koncern Stelantis - francusko-włosko-amerykański koncern skupiający w swoim portfolio czternaście marek. Jak możecie się domyślać, wiele obecnie oferowanych modeli wykorzystuje te same technologie. Ale czy to znaczy, że kompaktowy Peugeot 308 jest taki sam jak bliźniaczy Opel Astra? A może jednak podczas jazdy widać różnicę? Taki aut w tym koncernie jest wiele. Sprawdzamy, wyjaśniamy i opowiadamy, czym się różnią. Poza tym opowiemy wam dzisiaj o nowym Land Roverze Defenderze, atrakcyjnych 15-letnich autach. Miłego słuchania.

Peugeot e-2008 kontra Peugeot 308 GT. Co lepsze? Elektryk czy hybryda plug-in? [PODCAST]

Peugeot e-2008 kontra Peugeot 308 GT. Co lepsze? Elektryk czy hybryda plug-in? [PODCAST]

Auta elektryczne z każdym miesiącem zdobywają coraz więcej zwolenników. Faktycznie podczas codziennej jazdy mają wiele zalet, ale jest dobrze, o ile nasz plan dnia jest przewidywalny. Tak, decydując się na elektryka, w polskiej rzeczywistości stajemy się trochę niewolnikiem naszego auta. Ale czy tak być musi? Okazuje się, że nie. Wiemy, że hybrydy plug-in nie są idealne, ale w naszym porównaniu mamy crossovera segmentu B i typowe kompaktowe kombi. Czy jesteście ciekawi, który model i wersja napędu według nas jest lepszym wyborem?

Peugeot 308 SW to praktyczne kombi z odrobiną szaleństwa [TEST]

Peugeot 308 SW to praktyczne kombi z odrobiną szaleństwa [TEST]

Zwykło się mówić, że samochody z nadwoziem typu kombi są nudne. Praktyczne, ale nic poza tym. W wielu przypadkach to prawda, ale to auto jest inne. Peugeot po raz kolejny udowadnia, że zatrudnia odważnych stylistów i pozwala im się wykazać. Sprawdziłem, jaki jest nowy 308 SW.

Zaskakujące pary. Uwierzysz, że te samochody mają tę samą platformę?

Zaskakujące pary. Uwierzysz, że te samochody mają tę samą platformę?

Kiedyś na tej samej płycie podłogowej można było co najwyżej zbudować wersje sedan i kombi. Dziś jedną architekturę mogą dzielić tak różne modele, jak… no właśnie, proszę zobaczyć.

Kompaktowe Peugeoty będą w pełni elektryczne

Kompaktowe Peugeoty będą w pełni elektryczne

Nowy Peugeot 308 w wersji hatchback i kombi SW będzie od połowy 2023 r. oferowany (także) jako 100-procentowy elektryk. Do napędu posłuży 156-konny silnik czerpiący prąd z akumulatora o pojemności 54 kWh. Zasięg Peugeota e-308 ma w zależności od wersji wynieść do ponad 400 km, a uzupełnianie prądu na stacji szybkiego ładowania od 20 do 80 proc. potrwa 25 min.

Ten Peugeot wygląda przy Volkswagenie jak stuningowany! Porównanie kombi - 308 SW i Golf Variant

Ten Peugeot wygląda przy Volkswagenie jak stuningowany! Porównanie kombi - 308 SW i Golf Variant

Trudno o bardziej różne samochody: pełen taktu i ogłady Volkswagen Golf spotyka Peugeota 308, które wygląda jak po solidnym tuningu optycznym. Zobaczymy, który wygra na punkty!

Używany Peugeot 308 II - stara nazwa, nowa jakość

Używany Peugeot 308 II - stara nazwa, nowa jakość

Nieźle wygląda, dobrze jeździ, ma atrakcyjną cenę i nie psuje się co chwila – Peugeot 308 2. generacji to jedna z ciekawszych propozycji w klasie kompakt. Ale na niektóre silniki trzeba uważać!

Porównanie: Peugeot 308 I vs. Fiat Bravo II - porządne "auta na literę F"

Porównanie: Peugeot 308 I vs. Fiat Bravo II - porządne "auta na literę F"

Rynek hatchbacków segmentu C to nie tylko Ford Focus, Volkswagen Golf i Opel Astra. To także mniej renomowane modele, które są nowoczesne, naprawdę tanie i dobrze wyposażone. Przykłady? Świetnym jest Peugeot 308 pierwszej generacji i Fiat Bravo w drugiej odsłonie. Dzisiaj rozstrzygniemy czy "francuz" i "włoch" mają szansę na nawiązanie równej walki z klasowym betonem.

Peugeot 308 1.5 BlueHDi: udowadnia, że czas diesla jeszcze się nie skończył

Peugeot 308 1.5 BlueHDi: udowadnia, że czas diesla jeszcze się nie skończył

Choć na pierwszy rzut oka można pomylić Peugeota 308 w wersji GT Pack z rasowym hot hatchem, to wieść, że pod maską testowanego egzemplarza pracuje 130-konny diesel, tłumi zapędy do sportowej jazdy. Czy słusznie?

To najładniejszy kompakt na rynku, ale czy wygląd to jedyna zaleta Peugeota 308?

To najładniejszy kompakt na rynku, ale czy wygląd to jedyna zaleta Peugeota 308?

Peugeot 308 to bez wątpienia najładniejsze auto kompaktowe na rynku. I nie ma tu znaczenia to, czy wybierzemy typowego hatchbacka, czy praktyczne kombi. W każdej wersji Peugeot 308 wygląda bardzo efektownie. Tym razem w nasze ręce trafił Peugeot 308 w wersji hybrydowej. Ale nie takiej znowu nudnej. To obecnie najmocniejsza ponad 200 konna hybryda plug-in, która przy odpowiednim traktowaniu, podczas codziennej eksploatacji zużyje mniej niż litr paliwa na 100 km. Przyznacie, że to imponujący wynik. Czy to się opłaca? Czy warto wydać mnóstwo pieniędzy na hybrydę plug-in. Wszystko wam wyjaśniamy.

Jakie auto używane wybrać za 50 tys. złotych: hybrydę, benzyniaka czy diesla?

Jakie auto używane wybrać za 50 tys. złotych: hybrydę, benzyniaka czy diesla?

Kiedyś życie było prostsze – kierowcy wybierali pomiędzy hałaśliwym i powolnym, ale oszczędnym dieslem a mniej lub bardziej dynamicznym benzyniakiem. W ostatnich latach budowa silników mocno się skomplikowała. Do tego doszły napędy hybrydowe. Co więc jest najlepsze? Na który rodzaj napędu postawić w używanym aucie?

Nawet drogie auta nie są wysokiej jakości. Producenci mocno"przesadzają" z cenami

Nawet drogie auta nie są wysokiej jakości. Producenci mocno"przesadzają" z cenami

Starsze samochody były lepsze? To wbrew pozorom w wielu przypadkach nie jest mit. Eksperci ADAC udowodnili, że wciąż nietrudno o samochody, w których producenci wyraźnie oszczędzili nie tylko na zastosowanych materiałach, ale także na wykonaniu. Oto najlepiej i najgorzej wykończone samochody.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6 – drapieżny przystojniak potrafi zrobić wrażenie – test

Peugeot 308 1.2 PureTech M6 – drapieżny przystojniak potrafi zrobić wrażenie – test

Design tego modelu jest jednym z jego największych atutów. W najmocniejszej benzynowej wersji bez elektrycznego wspomagania Peugeot 308 dysponuje mocą 130 KM. Czy to wystarczy, by jazda tym kompaktem była tak satysfakcjonująca, jak jego wygląd?

Green NCAP oceniła nowe auta pod kątem ekologii. Nie obyło się bez niespodzianki

Green NCAP oceniła nowe auta pod kątem ekologii. Nie obyło się bez niespodzianki

Unijna organizacja Green NCAP sprawdziła, które z najnowszych samochodów są najbardziej ekologiczne. W dobie elektromobilności nietrudno zgadnąć, jakie samochody otrzymały najwyższe noty. Nie zabrakło niespodzianki — to wynik hybrydy w porównaniu ze zwykłymi samochodami spalinowymi.

Peugeot 308 SW GT – kombi dla estetów

Peugeot 308 SW GT – kombi dla estetów

Peugeot 308 SW w wersji GT i z lakierem niebieskim Avatar zwraca uwagę wielu kierowców. Jednak w przypadku wersji kombi ważniejsze są walory transportowe. W teście sprawdzamy, jak auto spisuje się pod tym względem oraz jak jeździ ze 130-konnym, benzynowym silnikiem pod maską.

Euro NCAP rozbiło sześć nowych modeli aut. Nie wszystkie otrzymały pięć gwiazdek

Euro NCAP rozbiło sześć nowych modeli aut. Nie wszystkie otrzymały pięć gwiazdek

Wbrew pozorom nawet najnowsze samochody nie zawsze uzyskują najwyższe noty w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. W ostatnim zestawieniu sześciu samochodów tylko cztery zyskały oceny pięciu gwiazdek. Dość skromnie wypadły nowe kompakty koncernu Stellantis.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech