Również w przypadku Peugeota widać wyraźnie, że stylistyczny wzorzec dla przyszłych modeli jest już gotowy. Inaczej niż w przypadku Japończyków z Mazdy, Francuzi zdecydowali się budować swoją nową ofertę od dołu – pierwszym autem z odświeżoną stylistyką jest zaprezentowana w 2012 roku „208--ka”.

Właśnie z niej zostanie zaczerpnięty do nowego 308 charakterystyczny wlot powietrza do silnika. Co ciekawe, Peugeot – inaczej niż to miało miejsce do tej pory – nie zmieni nazwy swojego kompaktu (numer 309 był już używany na oznaczenie bazującego na „205-ce”liftbacka na przełomie lat 80. i 90.), lecz pozostanie przy obecnej.

Techniczną bazą modelu będzie płyta podłogowa drugiej generacji vana ze stajni PSA – Citroëna C4 Picasso (zapowiadający go koncept pokazano podczas tegorocznego salonu w Genewie). Podobnie jak model 208, również kompakt ma być znacznie lżejszy od poprzednika. Pod maską znajdą się znane z innych Peugeotów silniki o mocach od 95 do 200 KM, w tym nowe jednostki 3-cylindrowe THP.

Jest prawdopodobne, że 308 doczeka się wersji hybrydowej, pytanie tylko: czy jako serce systemu zostanie wykorzystany drogi silnik Diesla (wtedy wzorem 508 RXH w kompaktowym aucie pojawiłby się także napęd na tylną oś), czy też firma postawi na tańszą jednostkę benzynową lub motor na sprężone powietrze? Ostateczna decyzja nie została jeszcze podjęta.

Premiera nowego Peugeota 308 odbędzie się najprawdopodobniej jesienią we Frankfurcie lub wiosną 2014 roku w Genewie. Można założyć, że producent nie zdecyduje się na ograniczenie palety wersji nadwoziowych i auto będzie wytwarzane jako: hatchback 3d i 5d, kombi oraz coupé-cabrio.

Podsumowanie

Wśród kompaktów panuje ogromna konkurencja. Poprzednik Peugeota zadebiutował jeszcze w okresie, gdy koreańskie auta dopiero zaczynały poważny podbój. Popyt w segmencie kreują głównie europejscy klienci, ci jednak coraz rzadziej zaglądają do salonów, a wymagania mają wysokie. Przed „308--ką” stoi zatem niełatwe zadanie. Sukces mniejszego modelu 208 jest jednak doskonałym przykładem na to, że Francuzi wstrzelili się w gust i kieszeń klienta w Europie. 308 jest szykowane według podobnego przepisu.