Po zredukowaniu liczby niezbędnych komponentów z bardziej reprezentacyjnego Tourana powstała wersja użytkowa o nazwie Caddy. Jednak w dalszej fazie rozwoju tego modelu powstała tańsza alternatywa Tourana - osobowy Caddy Life. Jak zachowywała się sklonowana struktura tego modelu w testach zderzeniowych EuroNCAP?
Podczas czołowego zderzenia Volkswagena Caddy Life 1,9 TDI postało zagrożenie niektórych części ciała kierowcy i współpasażera. Na oceny miało wpływ przemieszczenie się elementów deski rozdzielczej i ryzyko zranienia dolnych kończyn. Za zderzenie czołowe Caddy Life otrzymał 12 z 16 możliwych punktów. Nie dodano żadnego punktu za system przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa.
Ocenę podczas zderzenia bocznego obniżyło zachowanie się przesuwnych drzwi po lewej stronie pojazdu (tutaj nastąpiła największa deformacja) za co odjęto jeden punkt. Gdyby jednak wynik zależał jedynie od danych uzyskanych od fantomów, to Caddy Life miałby na koncie pełną liczbę możliwych punktów. nie przeprowadzono testu z kulą, gdyż pojazd nie został wyposażony w poduszki chroniące głowy pasażerów. Za zderzenie boczne przyznano zatem 15 z 16 możliwych punktów.
Łączny wynik za ochronę dorosłych podróżujących samochodem Volkswagen Caddy Life wynosi 27 punktów, co odpowiada czterem gwiazdkom.Głowa trzyletniego dziecka podróżującego w foteliku, przy zderzeniu czołowym przemieściła się o ponad 550 mm, co stwarza ryzyko kontaktu małego pasażera z elementami wnętrza pojazdu. Informacja o uchwytach ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została dostatecznie wyznaczona. Za ochronę dzieci Volkswagen Caddy Life otrzymał 30 punktów, co odpowiada trzem gwiazdkom.
Jednak ani przedni zderzak, ani pokrywa silnika nie otrzymały żadnych punktów za ochronę dolnych kończyn pieszego. Jednak do oceniona została maska w miejscach, gdzie najbardziej jest narażona głowa pieszego w przypadku zderzenia z autem. Ocena za ochronę pieszego to 13 punktów, czyli dwie gwiazdki.