Mimo bardzo konkurencyjnej ceny samochód nie przyjął się na rynkach Europy Zachodniej. Nowy model, Fabia, powstała w całości pod patronatem firmy-matki. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Na jednym z najtrudniejszych rynków motoryzacyjnych, w Niemczech, samochód został przyjęty wręcz entuzjastycznie. Przy ogólnym spadku sprzedaży czeski producent odnotował tam 20-procentowy wzrost (głównie za sprawą tego właśnie modelu). Powód jest bardzo prosty - nabywca otrzymuje dobrze wyposażone, nowoczesne auto, po bardzo korzystnej cenie. Wersja kombi z pewnością powtórzy sukces hatchbacka. Nadwozie dłuższe o 26 centymetrówoferuje przy normalnym położeniu siedzeń 426, a po ich złożeniu 1225 litrów bagażnika. Aby uzmysłowić sobie, jaką przestrzenią dysponujemy, należy dodać, że przy rozłożonej kanapie mamy powierzchnię o długości 1,5 metra, a w najwęższym miejscu (między nadkolami) ma ona szerokość 1 metra. Reszta nadwozia nie różni się niczym od hatchbacka. Poza tym, choć jest to oczywiście opinia subiektywna, Fabia Combi jest po prostu dużo ładniejsza od swojej starszej siostry-limuzyny, a wiadomo przecież, że nie zawsze o wyborze samochodu decydują chłodne dane techniczne. Nikt nie chce jeździć autami brzydkimi, nawet jeśli przemawiają za nim cechy praktyczne. W Fabii Combi nie będzie oferowany najsłabszy silnik (60 KM) znany z hatch-backa.Listęjednosteknapędowych otwiera motor o pojemności 1,4 litra o mocy 68 KM. Ciekawszym rozwiązaniem jest znany z Polo silnik 1.4 16V (75 KM). Ze względu na dużą elastyczność producent zdecydował się na wyposażanie go również w automatyczną skrzynię biegów. Dla kierowców o sportowych aspiracjach przeznaczony będzie silnik 2-litrowy o mocy 115 koni. Przy wadze pojazdu przekraczającej nieznacznie 1100 kg producent zapewnia, że auto ma się rozpędzać do "setki" poniżej 10 s. Amatorom spokojnej i oszczędnej jazdy najbardziej przypadnie do gustu 100-konny turbodiesel. W skrajnie niekorzystnych warunkach - w cyklu miejskim, auto ma spalać około 6,4 litra oleju napędowego na 100 km.W salonach Fabia ma pojawić się pod koniec marca. Prawdopodobnie cena wzrośnie w stosunku do hatchbackaokoło 3,5 do 4 tys. zł. Warunki gwarancji pozostaną bez zmian - 10 lat na perforację blach nadwozia i roczna gwarancja mechaniczna.
Galeria zdjęć
Europejski kierunek
Europejski kierunek