Logo
WiadomościAktualnościFabryki przed startem

Fabryki przed startem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zdecydowanym faworytem w mistrzostwach sezonu 2003 nadal pozostaje team Peugeota i jego kierowcy. Kierownictwo francuskiego zespołu zapowiada, że nie będzie stosować tzw.

team orders. Kto jest lepszy, Markus Grönholm czy Richard Burns, ma okazać się na trasach.Marlboro PeugeotTotalNowy sponsor, z którym podpisano umowę na 4 lata, doprowadził do zmiany nazwy zespołu. Markus Grönholm (nr 1) i Richard Burns (2) wystartują we wszystkich eliminacjach mistrzostw świata. W Peugeocie z numerem 3 zmieniać się będą Harri Rovanperä (rajdy szutrowe) i Gilles Panizzi (eliminacje asfaltowe plus kilka innych wybranych).Ford Motor CompanyZ zespołu zwolniono Colina McRae i Carlosa Sainza. Liderami teamu pozostają Markko Märtin (4) orazFran?ois Duval (5). Trzeciego fabrycznego Focusa otrzyma we wszystkich rundach 22--letni Fin Mikko Hirvonen.555 Subaru WorldRally TeamW składzie teamu pozostali Petter Solberg (7) i Tommi Mäkinen (8). Wsparcie fabrycznej ekipy w mistrzostwach grupy N otrzymają także Toshiro Arai i Possum Bourne.Hyundai World Rally TeamPo odejściu głównego sponsora Firmy Castrol ekipa wystawiać będzie tylko dwie załogi. Ich kierowcami nadal będą Armin Schwarz (10) i Freddy Loix (11) .Skoda MotorsportDo czeskiej ekipy dołączy były mistrz świata Didier Auriol (14). Francuz podpisał z teamem z Mladej Boleslav roczny kontrakt. Drugim kierowcą będzie Toni Gardemeister (15). Kenenth Eriksson zajmie się testami. W przyszłości Octavię WRC ma zastąpić Fabia WRC.Automobiles CitroĎnCitroĎn po raz pierwszy zaliczy pełny program startów. Xsary poprowadzą Colin McRae (17) i Sebastien Loeb (18). Obok nich w zespole znalazł się Carlos Sainz dzięki finansowemu wsparciu Telefoniki oraz wyrażeniu zgody na obniżenie pensji.Mitsubishi RalliartMitsubishi wycofało się z mistrzostw świata. Bieżący sezon zostanie przeznaczony na testy oraz na sporadyczne starty (w rachubę wchodzi Rajd Turcji).JuniorzyW tym sezonie wyznaczono minimum wieku dla kierowców startujących w mistrzostwach świata Super 1600. Startujący musi być urodzony nie wcześniej niż 1 stycznia 1974 roku. Na liście zgłoszeń znajduje się także reprezentant Polski Dariusz Chudobiński.Nowym zespołem w tej serii będzie fiński team Lehtonen Motorsport, który wystawi dopiero co homologowane Volkswageny Polo. Pojadą nimi Kosti Katajamaki i Oscar Svedlund.Samochody produkcyjneW mistrzostwach świata samochodów grupy N, czyli samochodów produkcyjnych, mamy zgłoszonych aż czterech polskich kierowców. Są to Janusz Kulig, Krzysztof Hołowczyc, Tomasz Kuchar i Łukasz Sztuka. Zgłoszenie do mistrzostw kosztuje 1150 euro, udział w siedmiu eliminacjach dużo więcej. Ciekawe, ilu naszym reprezentantom uda się zdobyć odpowiedni budżet i pokazać się na rajdowych trasach świata.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: