Dotychczasowa wersja modelu Ferrari 612 Scaglietti pojawiła się po raz pierwszy na rynku w październiku 2003 roku. Jego nowy wygląd stylizowany będzie w bardziej agresywnym kierunku, co uczyni go podobnym do modelu 599 GTB Fioriano. Już przy pierwszym spojrzeniu na nadwozie, widać powiększone przednie wloty. Wraz z face-liftingiem pojawi się kilka zmian także w obrębie układu napędowego. W nowym aucie dostępny będzie w opcji napęd na cztery koła, który testowany był właśnie w przyłapanym egzemplarzu. Specjalne mierniki zamontowane w obrębie przedniej osi, które widać na zdjęciach, odpowiedzialne są za pomiary poślizgu przednich kół. Pozwoli to na odpowiednie skalibrowanie komputera kontrolującego przekazywanie napędu.

Ferrari opracowało właśnie swój autorski system napędu na cztery koła zwany "Insertable 4x4". Został on stworzony, aby zmaksymalizować wydajność samochodów Ferrari przy różnych warunkach panujących na nawierzchni, w wersjach z silnikiem umieszczonym centralnie lub z przodu. Producent poinformował już oficjalnie, że nowy system opracowany został na bazie tradycyjnego napędu na przednie koła, w którym dołączana jest druga para kół. Nie jest to więc typowy napęd działający przez cały czas na cztery koła. Traktowany jest raczej jako system wspomagający trakcję, który aktywuje się w momencie kiedy tylne koła tracą przyczepność.

Nowe urządzenie skonstruowane przez włoską firmę pozwolić ma na polepszenie wydajności samochodów produkowanych przez Ferrari, niezależnie od warunków atmosferycznych oraz stanu nawierzchni, redukujące przy tym zjawisko nadsterowności bądź też podsterowności do poziomów minimalnych.