Logo

Fajna zabawa

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Na torze w Ardenach ścigało się 563 zawodników reprezentujących 108 zespołów. Wszyscy używali identycznych, 130-konnych pojazdów stylizowanych na Volkswagena "garbusa".

Fajna zabawa
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Fajna zabawa

Wojciech Dobrzański, Andrzej Dziurka i Maciej Stańco wykorzystali okazję, aby poznać tor w Spa przed przyszłoroczną ofensywą w mistrzostwach FIA GT. Skład ekipy zgłoszonej jako Studio T uzupełniali pomysłodawca przedsięwzięcia Belg Jean-Claude Laruelle oraz dziennikarz Sebastian Krzyżanowski. Regulamin wyścigu dopuszcza udział maksimum ośmiu kierowców w zespole. Wypadek Sebastiana Krzyżanowskiego na zakręcie Eau Rouge zaważył na końcowym wyniku polskiego teamu. Samochód uległ rozbiciu, a kierowca wylądował w szpitalu ze złamanym palcem. Polski "garbus" przeszedł kilkugodzinny remont w boksie - odcięto przód auta i przyspawano nowy. Osiemdziesiąte miejsce na mecie niewiele zatem mówi o możliwościach debiutantów. Najlepszy czas okrążenia uzyskany przez Andrzeja Dziurkę - 3.09,919 - dałby sosnowiczaninowi 32 lokatę w statystykach. Pół sekundy gorszy okazał się fabryczny kierowca Forda w rajdowych mistrzostwach świata, Fran?ois Duval, tworzący superteam z Basem Leindersem i Herve Panizzim. Ich Selexion La Derniere Heure zajął 12 miejsce ze stratą tuzina okrążeń. To już piąty sezon rozgrywek VW Fun Cup. Wyścigi zainaugurowano w Belgii, następnie wprowadzono mistrzostwa Włoch, Wielkiej Brytanii i Francji. Pięć imprez 8 godzin Val de Vienne, 5 godzin Dijon, 4 godziny Monzy, 6 godzin Silverstone oraz 6 godzin Spa tworzy cykl mistrzostw Europy. Być może w przyszłym roku odbędą się wyścigi na naszych torach. Promocją serii VW Fun Cup zajmuje się firma PRC Group. Samochody buduje Dubois Racing, oferując nowy egzemplarz za 25 905 euro. Budżet zawodnika na weekend szacuje się na 1350 euro. Jest to zatem jedna z najtańszych form sportu samochodowego. Konstrukcja pojazdu oparta jest na rurowej ramie, którą przykrywa karoseria z poliestru. Umieszczony centralnie silnik o pojemności 1781 ccm pochodzi z VW Golfa. Jednostka osiąga moc 130 KM, co przy limicie ciężaru 760 kg zapewnia maksymalną prędkość 205 km/h.Spa 25 Heures Fun Cup 2002: 1. Ruben Maes/Francois Verbist/JoĎl Schuybroeck 417 okrążeń; 2. Eric Barbary/Didier Charlier/Eric Jamar/Pierre-Alain Thibaut - 1 okr.; 3. Patrick van Impe/Mike Janssens/Dirk Willems - 1 okr.; 80. Wojciech Dobrzański/Andrzej Dziurka/Sebastian Krzyżanowski/Jean-Claude Laruelle/Maciej Stańco - 90 okrążeń.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: