Nowy silnik dla Fiata Grande Punto bazuje na przedstawionej w zeszłym roku jednostce 1,6 MultiJet 16V o mocy 88 kW (120 KM). Zastąpiła ona 8-zaworowy turbodiesel 1,9 MultiJet, pełniła jednak tylko normę emisji spalin Euro 4. Nowa odmiana, która wchodzi właśnie do sprzedaży w Niemczech, pełni już normę Euro 5.

Podstawowe dane nowej jednostki pozostały niezmienione, ale przeprowadzone zmiany obejmujące m.in. zmianę przełożeń pozwoliły obniżyć zużycie paliwa w cyklu mieszanym z 4,8 do 4,5 l/100 km. Taka sama wartość podawana jest dla silnika 1,3 MultiJet w wersjach 55 kW (75 KM) i 66 kW (90 KM). Przeprowadzone zmiany obniżyły prędkość maksymalną z 193 do 190 km/h, a czas potrzebny do rozpędzenia auta do setki wydłużył się z 9,6 do 10,0 s.

Cena dla rynku niemieckiego została ustalona dla karoserii 5-drzwiowej na poziomie 20 400 euro (ok. 91,5 tys. zł). Dopłata do podobnie wyposażonej wersji z jednostką 1,3 MultiJet o mocy 66 kW (90 KM) wynosi 1 950 euro (ok. 8,7 tys. zł).

Fiat Grande Punto - jednostki wysokoprężneSilnik1,3 MultiJet(55 kW)1,3 MultiJet(66 kW)1,6 MultiJetEuro 41,6 MultiJetEuro 5Pojemność skokowa [cm3]1248124815981598Cylindrów/zaworów4/44/44/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]55 (75)/400066 (90)/400088 (120)/400088 (120)/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]190/1750200/1750320/1750320/1750Prędkość maksymalna [km/h]165175193190Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]13,611,99,510,0Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]4,54,54,84,5