Aktualnie na rynku nie ma zbyt wielu silników, których pojemność skokowa byłaby niższa niż 1000 cm3. Fiat kończy prace nad małymi jednostkami nowej generacji, które mają w najbliższej przyszłości trafić do najmniejszych modeli tej marki. Nowe silniki będą miały dwucylindrowa konstrukcję oraz turbodoładowanie oraz zmienne fazy rozrządu. Wcześniej zapowiadana wersja 0,9 l ma mieć moc 66-80 kW i maksymalny moment obrotowy w zakresie 80-160 Nm.
Jednak ostatnio pojawiła się także informacja, że do gamy jednostek dołączy także dwucylindrowa o pojemności skokowej 684 cm3 o mocy 60 kW przy 5750 obr./min oraz maksymalnym momentem obrotowym 125 Nm przy 3000 obr./min. Jednak już przy 2000 obr./min będzie dysponował momentem 90 Nm. Fiat zapowiada w przypadku większej jednostki dwucylindrowej zmniejszenie emisji szkodliwych spalin o 20 proc., ale 50 proc. mniejniż przewiduje aktualna norma Euro 4.
Nowe silniki mają trafić do produkcji w 2009 roku.