Każdy z tych samochodów musiał być dostępny u dilerów przynajmniej w pięciu krajach, oraz sprzedany w liczbie co najmniej 5000 egzemplarzy. Następnie członkowie jury mieli możliwość testowania aut: najpierw każdego z osobna, po czym wspólnie wszystkich kandydatów. Testy odbywały się na różnych nawierzchniach i przy różnych prędkościach, co pozwoliło na uzyskanie jak najobszerniejszej wiedzy o pojazdach. Drugim etapem był wybór siedmiu finałowych samochodów. Godny uwagi jest w tym miejscu fakt, że Kia cee'd jest pierwszym koreańskim samochodem w historii, który zakwalifikował się do finałowej siódemki najbardziej prestiżowego europejskiego konkursu.Dalsza selekcja i wybór tegorocznego zwycięzcy Car of The Year 2008 odbędzie się w sposób następujący: Każdy z członków jury, w skład którego wchodzi 58 dziennikarzy z 22 państw, ma do przyznania 25 punktów. Każdy z członków jury taką liczbę punktów musi podzielić na minimum pięć z siedmiu finałowych samochodów, które na drodze selekcji dostaną się do ostatecznego finału. Na jeden samochód można oddać maksymalnie do 10 punktów, a na dodatek takiej liczby punktów nie mogą ex aequo otrzymać dwa pojazdy. Przyznając punkty bierze się pod uwagę szereg czynników, takich jak jakość wykonania, bezpieczeństwo, koszty eksploatacji, własności jezdne czy wreszcie cena.O tym który z samochodów zapisze się w kronikach zwycięzców Car of the Year 2008 przekonamy się 19 listopada.Samochody, zakwalifikowane zostały do drugiego etapu tegorocznego konkursu:- Fiat 500- Ford Mondeo- Kia cee'd- Mazda2- Mercedes-Benz C klasa- Nissan Qashqai- Peugeot 308źródło: Kia
Finałowa siódemka
W sierpniu organizatorzy konkursu Samochodu Roku 2008 ogłosili listę aut nominowanych. Do pierwszego etapu zostało zakwalifikowanych 38 aut, które trafiły do sprzedaży w Europie w ciągu ostatniego roku.