Technologia FlexiFuel jest odpowiedzią Forda na apel Europejskiej Komisji. Samochody spalające bioetanol zaliczane są do ekologicznych. Ford zaoferuje kolejne modele, które mogą być zasilane takim paliwem.

Obecnie dostępne są w sprzedaży Ford Focus i Ford C-Max FlexiFuel, a w 2008 roku technologia ta wykorzystana będzie w Mondeo, Galaxy i S-Max. Samochody te będą mogły być zasilane paliwem E85, w składzie którego jest 85 proc. bioetanolu. Silniki dostosowane są jednak do spalania także paliw tradycyjnych.

Ford pracuje nad dwoma projektami wykorzystania paliwa E85 na szersza skalę. Pierwszym jest BEST (BioEthanol for Sustainable Transport), a badania proawdzone są na terenie Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoch i Holandii. Drugim projektem jest PROCURA, który wykorzystuje oprócz bioetanolu także biodiesel i gaz ziemny. Testowe próby prowadzone są we Włoszech, Portugalii, Polsce, Hiszpanii i Holandii.

Koncern Ford zamierza wspierać ogólnoświatowy program FlexiFuel. W 2006 roku wprowadził na rynki Ameryki Południowej trzy nowe modele przystosowane do zasilania takim paliwem. w Tajlandii Ford sprzedaje Focusa przystosowanego do spalania mieszanki bioetanolu i benzyny, która jest dostępna w tamtejszej sieci stacji benzynowych.

Niedawno mieliśmy okazję wykonania jazd testowych Fordem C-Max FFV, który jest pierwszym modelem na polskim rynku przystosowanym do zasilania paliwem E85.