Holenderska marka pojawiła się pod koniec minionego sezonu na torach Formuły 1, tuż po odkupieniu od Rosjanina Alexandra Sznaidera dawnego zespołu Jordan, a występującego pod nazwą Midland F1.

Spiker wstępuje do nowego sezonu Formuły 1 z konserwatywnym bolidem, który jest bezpośrednim następcą M16 z zespołu Midland F1. Oryginalna jest pomarańczowa barwa, typowa dla holenderskiej marki, a także nowa aerodynamika bolidu. Więcej nie dało się zmienić w tak krótkim czasie, gdyż Spyker zakupił Midland w drugiej połowie 2006 roku, a Mike Gascoyne w roli konstruktora i koordynatora rozpoczął pracę w Silverstone od 1. listopada 2006 roku. Zmieniona została jednostka napędowa. Toyotę zastąpił silnik 8-cylindrowy Ferrari, który stwarza nadzieje na lepsze wyniki na torze.

Szef zespołu Colin Kolles oczekuje, że rok 2007 będzie dla zespołu okresem przejściowym. Według niego, w pierwszym rzędzie należy dopasować zespół, by wszystko funkcjonowało sprawnie. Zespół ma do dyspozycji niewielki budżet, a więc nie należy spodziewać się z tego spektakularnych efektów. Barw zespołu Spyker będą bronić na torze kierowcy: Christijan Albers i Adrian Sutil.

W bolidach Spiker pojawiło się nowe oznaczenie F8-VII. Co to oznacza?Poprzednik tego bolidu oznaczony był symbolem M16, co oznaczało kolejną generację bolidu Jordan. Tam też ukryty był rok wprowadzenia na tory. Nowy Spyker oznaczenie F – to pierwsza litera od producenta silników Ferrari, 8 – pochodzi od sportowego auta holenderskiego producenta, który ma oznaczenie C8. Natomiast rzymska VII pochodzi z przeszłości, gdy Spyker produkował samoloty i oznaczał je takim właśnie symbolem, co miało oznaczać rok produkcji. W tym przypadku VII oznacza 2007 rok.