Najmniejszy Fiat Fiorino został poddany modyfikacjom (silniki spełniające normę spalin Euro6, zderzak jak w Fiacie Doblo, nowe multimedia), a popularny Ducato otrzymał zmodernizowaną gamę silnikową.
Fiat Fiorino – zmiany zgodne z oczekiwaniami klientów
Przy okazji face liftingu w Fiorino pojawił się nowy zderzak, podobny do tego jaki znajdziemy w większym Doblo. We wnętrzu pojawiła się pokryta skórą kierownica z przyciskami do obsługi radia. Nowy jest także zestaw wskaźników ze stałym podświetleniem. Gama silników została zmodernizowana – wszystkie spełniają normę emiski spalin Euro6. Dostępne są dwa turbodoładowane silniki Diesla 1.3 MultiJet o mocy 80 i 95 KM, jeden benzynowy wolnossący o pojemności 1.4 i mocy 77 KM oraz 1.4 Natural Power CNG o mocy 70 KM z podwójnym zasilaniem (benzyna/metan).
Nowością jest także zrobotyzowana skrzynia biegów Comfort-Matic. Nowy jest również system multimedialny z radiem z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, dostępnym opcjonalnie z systemem nawigacji satelitarnej, wyposażonym w każdej wersji w Bluetooth, gniazda USB i AUX oraz odtwarzacz MP3.
Fiat Talento – konkurent Volkswagena T6 produkowany we Francji
Talento zastąpił w gamie Fiata model Scudo. Tym razem jednak powstał we współpracy z Renault. Dostawczak Fiata dostępny będzie w trzech wersjach wykończenia wnętrz. Posiadać będzie liczne schowki na drobne przedmioty o łącznej pojemności 90 litrów.
Dopełnieniem wyposażenia Fiata Talento jest radio samochodowe z 7-calowym ekranem dotykowym, obejmujące: system nawigacji, radio AM/FM (+DAB), gniazdka USB i AUX do przesyłania plików muzycznych oraz technologię Bluetooth.
W Fiacie Talento dostępne będą trzy wersje nadwozia: furgon, kombi oraz platforma do adaptacji, a gama silnikóww obejmować będzie diesle 1.6 o mocy od 95 od 145 KM. Wszystkie samochody wyposażone są silniki Euro 6 oraz w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).
Fiat Ducato - bardziej oszczędne silniki spełniające Euro6
Bestseller Fiata - Ducato – sprzedał się w ilości ponad 2,6 mln egzemplarzy (lata 1981-2016). W połowie bieżącego roku otrzymał zmodernizowane silniki spełniające Euro6 (moce od 115 do 180 KM). Nowością w Ducato jest 3-litrowe turbo z podwójnym zasilaniem (benzyna/metan) oraz wersja z rozstawem osi 4300 mm.
Fiat Fullback – Mistubishi L200 z logo Fiata
Pikap Fiata powstał we współpracy z Mitusbishi. Zbudowany jest na ramie i ma ładowność ponad 1000 kg. Dostępny będzie w wersjach: dwusoobowej, czteroosobowej i dwuosobowej do zabudowy. Długość skrzyni ładunkowej uzależniona jest od wielkości kabiny. W przypadku pojedynczej kabiny wynosi 1850 mm, przy podwójnej – 1520 mm.
Pod maską Fullbacka znajdziemy 2,4-litrowego turbodiesla o dwóch mocach: 150 i 180 KM. Cecha charakterystyczną tej jednostki jest jej niska waga (została wykonana z aluminium). Turbodiesel (produkcji Mitsubishi) może współpracować ze skrzyniami: manulaną lub automatyczną. Każda wersja Fullbacka ma napęd na cztery koła. Dostępne są jednak dwa typy układu 4x4: Easy i SuperSelect. Drugi z wymienionych ma elektronicznie sterowaną blokadą centralnego mechanizmu różnicowego, która rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w czasie rzeczywistym w zależności od warunków drogowych i prędkości. Dostępne są 4 tryby napędu.
Model | Ceny (netto) |
Fiat Fioriono (lifting) | 37 850 zł |
Fiat Talento (nowość) | 82 000 zł |
Fiat Ducato (Euro6) | 89 250 |
Fiat Fullback (nowość) | 96 000 zł |
Galeria zdjęć
W gamie dostawczych modeli Fiata pojawiły się dwa nowe modele: Talento (zastąpił Scudo) i Fullback (pickap zbudowany we współpracy z Mitsubishi). Najmniejszy Fiat Fiorino został poddany modyfikacjom (silniki spełniające normę spalin Euro6, zderzak jak w Fiacie Doblo, nowe multimedia), a popularny Ducato otrzymał zmodernizowaną gamę silnikową.
Przy okazji face liftingu w Fiorino pojawił się nowy zderzak, podobny do tego jaki znajdziemy w większym Doblo.
Gama silników została zmodernizowana – wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro6. Dostępne są dwa turbodoładowane silniki Diesla 1.3 MultiJet o mocy 80 i 95 KM, jeden benzynowy wolnossący o pojemności 1.4 i mocy 77 KM oraz 1.4 Natural Power CNG o mocy 70 KM z podwójnym zasilaniem (benzyna/metan). Nowością jest także zrobotyzowana skrzynia biegów Comfort-Matic.
Kabina pasażerska została odnowiona. Pojawiła się pokryta skórą kierownica z przyciskami do obsługi radia. Nowy jest także zestaw wskaźników ze stałym podświetleniem.
Zmodernizowany Fiorino posiada wszystkie systemy bezpieczeństwa montowane w poprzednim modelu: ABS z EBD, ESC z ASR, HBA, system Hill Holder, czujniki parkowania oraz poduszki powietrzne przednie i boczne.
Nowy jest również system multimedialny z radiem z 5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, dostępnym opcjonalnie z systemem nawigacji satelitarnej, wyposażonym w każdej wersji w Bluetooth, gniazda USB i AUX oraz odtwarzacz MP3.
Można zamówić składany i chowany w podłogę fotel pasażera (do wykorzystania, jako stolik) lub całkowicie go złożyć, co pozwala na transportowanie przedmiotów o długości nawet 2,5 metra.
Prawe przesuwane drzwi boczne są seryjne, za lewe trzeba doplacić 1380 zł netto.
Przedział ładunkowy Fiorino ma pojemność do 2,8 m3 oraz ładowność do 660 kg.
Fiorino dostępny jest w wersji dostawczej cargo, osobowej kombi (5-miejscowy) oraz kombi z homologacją cieżarową N1 (4-osobowy). Ceny Fiorino rozpoczynają się do 37 850 zł netto.
Talento zastąpił w gamie Fiata model Scudo. Tym razem jednak powstał we współpracy z Renault. Dostępne będą trzy wersje nadwozia: furgon, kombi oraz platforma do adaptacji, a gama silników obejmować będzie diesle 1.6 o mocy od 95 od 145 KM. Wszystkie samochody wyposażone są silniki Euro 6 oraz w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna). Ceny Fiata Talento rozpoczynają się od 82 000 zł netto.
Talento dostępny będzie w trzech wersjach wykończenia wnętrz. Posiadać będzie liczne schowki na drobne przedmioty o łącznej pojemności 90 litrów. Dopełnieniem wyposażenia Fiata Talento jest radio samochodowe z 7-calowym ekranem dotykowym, obejmujące: system nawigacji, radio AM/FM (+DAB), gniazdka USB i AUX do przesyłania plików muzycznych oraz technologię Bluetooth.
Bestseller Fiata - Ducato – sprzedał się w ilości ponad 2,6 mln egzemplarzy (lata 1981-2016). Na przełomie bieżącego roku otrzymał zmodernizowane silniki spełniające Euro6 (moce od 115 do 180 KM). Nowością w Ducato jest 3-litrowe turbo z podwójnym zasilaniem (benzyna/metan) oraz wersja z rozstawem osi 4300 mm. Ceny Ducato rozpoczynają się od 89 250 zł netto.
Pikap Fiata powstał we współpracy z Mitusbishi. Zbudowany jest na ramie i ma ładowność ponad 1000 kg. Dostępny będzie w wersjach: dwusoobowej, czteroosobowej i dwuosobowej do zabudowy. Ceny Fullbacka rozpoczynają się od 96 000 zł netto.
Rury progowe pełnią nie tylko funkcję estetyczną, ale także praktyczną. Ułatwiają wsiadanie, a na bezdrożach chronią nadwozie przed uszkodzeniem.
Pod maską Fullbacka znajdziemy 2,4-litrowego turbodiesla o dwóch mocach: 150 i 180 KM. Cecha charakterystyczną tej jednostki jest jej niska waga (została wykonana z aluminium). Turbodiesel (produkcji Mitsubishi) może współpracować ze skrzyniami: manulaną lub automatyczną.
Każda wersja Fullbacka ma napęd na cztery koła. Dostępne są jednak dwa typy układu 4x4: Easy i SuperSelect. Drugi z wymienionych ma elektronicznie sterowaną blokadą centralnego mechanizmu różnicowego, która rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w czasie rzeczywistym w zależności od warunków drogowych i prędkości. Dostępne są 4 tryby napędu.
Choć Fullback produkowany jest w Tajlandii na tej samej taśmie produkcyjnej co Mitusbishi L200 jego wnętrze zachowało typowy dla Fiata design.
Poziom wyposażenia dla podwójnej kabiny z pakietem „Komfort i styl” zawiera: ABS z EBD, ESC z ASR (Anti Slip Regulation) oraz TSA (System Stabilizacji Toru Jazdy Przyczepy), siedem poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny oraz kolanowa dla kierowcy). Jeśli chodzi o wnętrza, w standardzie fotele są pokryte ciemnoszarą tapicerką
Zmienna jest długość skrzyni ładunkowej - 1850 mm w kabinie przedłużonej i 1520 mm w podwójnej kabinie.
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy to aż 3100 kg. Fiat Fullback ma niezależne przednie zawieszenie ze stabilizatorem oraz tylną sztywną oś zawieszoną na niezawodnych i wytrzymałych resorach wielopiórowych. Fiat planuje rocznie sprzedawać 300 Fullbacków.