Robert Kubica: Niesamowity tor!Zakręt numer osiem już stał się sławny. Większość kierowców uznaje ten fragment za wymagający. Jest on bardzo długi i w praktyce składa się z czterech różnych łuków. To wspaniała zabawa jeżeli tylko wybierze się odpowiedni tor jazdy. Ale tor ten także potrafi być bardzo złośliwy, ponieważ czasami samochód podskakuje, traci trakcję - bolid staje się niestabilny. Nie byliśmy szczególnie szybcy w ubiegłym sezonie. Mam nadzieję, że tym razem wypadniemy tutaj lepiej.

Nick Heidfeld: Ubiegłoroczny wyścig był rozczarowujący. Szósta lokata na starcie była dobra, ale zostałem uderzony przez Giancarlo Fisichellę na pierwszym zakręcie i w sumie zdołałem tylko dojechać uszkodzonym bolidem do mety. Tor umożliwia wyprzedzanie, co jest bardzo dobre. Ma niezwykle długą prostą oraz wolne i szybkie zakręty. Zakręt numer osiem należy do moich ulubionych: jest szybki i trudny.

Felipe Massa: W ubiegłym roku w Turcji wygrałem po raz pierwszy w karierze wyścig, a po dwunastu miesiącach sytuacja zmieniła się, ponieważ walczę o tytuł. Jako zespół jesteśmy konkurencyjni na każdym torze. Ale Stambuł jest pierwszym z kilku szybkich torów, które nam szczególnie odpowiadają. W ubiegłym roku od wyścigu w Turcji miałem wspaniałe mistrzostwa. Lubię wszystkie tory, na których będziemy się jeszcze ścigać, więc mam nadzieję, że sezon zakończymy pozytywnie. Na ten wyścig będę posiadał nowe nadwozie, co nie jest niczym znaczącym, gdyż to normalne, że nadwozia zmieniamy po pewnej liczbie startów.

Kimi Raikkonen: Przed GP Turcji jesteśmy nastawieni optymistycznie. Wygrałem pierwszy wyścig rozgrywany na tym torze, co daje mi sporą satysfakcję. Tor jest bardzo podobny do tych, w Silverstone i Spa, gdzie aerodynamika odgrywa ważną rolę. W Istambule będziemy ścigać się w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, nie zmieni to nic w stylu jazdy, ale szyje kierowców będą nieco cierpieć. Wszyscy mówią o zakręcie numer siedem. Nie ma on takiego uroku jak Eau Rouge, ale jest bardzo wymagający na swój sposób. To jest naprawdę miłe, mieć do pokonania różne nowe rodzaje szybkich zakrętów, na których możesz jechać bardzo szybko.

Lewis Hamilton: Mam miłe wspomnienia z Istambul Park. W ubiegłym roku był to niesamowity dla mnie wyścig podczas mistrzostw GP2 i nie mogę się doczekać, aby wystąpić tam w McLarenie MP4 - 22. Jest to niezwykły, ale wymagający tor do ścigania. Najważniejsze - pozwalający na wyprzedanie, jest bowiem całkiem szeroki. Rok temu po błędzie na drugim okrążeniu spadłem na koniec stawki,potem przez cały wyścig pracowałem, by dostać się na drugą pozycję. To było jak zwycięstwo i chciałbym stanąć na najwyższym stopniu podium w tym roku! To ma dużo szybkich zakrętów, takich jak zakręt ósmy. Wysokie temperatury mają też wpływ na kierowców. Podczas krótkiej wakacyjnej przerwy cały czas trenowałem, aby przygotować się do wyścigu. Teraz wraz z zespołem jestem bardzo zmotywowany. Pozostało sześć startów i czekam na walkę.”

Fernando Alonso: Wspaniale jest mieć przerwę, ale fantastycznie jest powrócić na tor w Turcji. Mam poważną zdobycz punktową w klasyfikacji kierowców i mam nadzieje na zwiększenie dorobku w Istambule. W obu klasyfikacjach jesteśmy na dobrych pozycjach i jeszcze jest sporo punktów do zdobycia w pozostałych Grand Prix. Każdy wyścig traktujemy na równi i moim celem jest osiągnięcie jak najlepszego rezultatu w Turcji. W poprzednich dwóch latach, byłem dwukrotnie drugi i będę starał się tym razem poprawić. Tor jest świetny do jazdy. Ma kilka sekcji, podczas których jedziesz "na maksa", w szczególności zakręt ósmy. Podczas tego wyścigu zapewne będzie bardzo ciepło i to może mieć wpływ na zużycie opon. Będziemy ścigać się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek i to również odbije się na prawej przedniej oponie, bardziej niż na innych torach. Ostatnią kwestią jest to, że ten wyścig jest jednym z najszybszych w całym kalendarzu. Ma długie, szybkie zakręty i opony będą bardzo obciążone, ale będziemy pracować z Bridgestone, aby ustawić bolid pod charakterystykę toru.

Martin Whitmarsh, dyrektor zarządzający McLarena: Każdy członek Vodafone McLaren Mercedes cieszy się z powrotu do ścigania w Turcji. Każdy wyścig ma własne wyzwania. Podczas GP Węgier stawiliśmy czoła nieprawdopodobnemu wyzwaniu i było o tym wiele reportaży w mediach. Żaden z nich jednak nie ma wpływu na przygotowanie i motywację Fernando, Lewisa oraz teamu przed dwunastym wyścigiem w sezonie. W Woking, Brixworth i Stuttgarcie trwają nieprzerwanie prace nad polepszeniem osiągów, które są niezbędne, aby kontynuować walkę w obu klasyfikacjach.”

Bob Bell, dyrektor techniczny Renault: Będziemy posiadali kilka niewielkich zmian w aerodynamice bolidu w Turcji oraz nowy pakiet aerodynamiczny na torze Monza, który będzie przystosowany do niskiego poziomu oporu wymaganego na tym torze. Będziemy również pracowali ciężko, aby uzyskać lepsze osiągi na torze, dzięki zastosowaniu ostatnich rozwiązań . W fabryce nadszedł już czas na skoncentrowanie sił przed sezonem 2008. Ciągle powtarzaliśmy, że tegoroczne problemy nie zakłóca programu rozwoju na przyszły rok i cały czas podtrzymujemy to zdanie.Nie zdejmujemy jednak "nogi z pedału gazu" i nadal także ciężko pracujemy, przygotowując się do ostatnich sześciu wyścigów w tym sezonie.