Logo
WiadomościAktualnościHupmobile Skylark 1939 rok, USA

Hupmobile Skylark 1939 rok, USA

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Erret Lobban Cord w 1934 roku zlecił zbudowanie taniego Duesenberga. Projekt nowego samochodu wykonał Gordon Buehrig.

Hupmobile Skylark 1939 rok, USA
Auto Świat
Hupmobile Skylark 1939 rok, USA

Pierwszy prototyp nowego auta z "trumienną" maską i chowanymi lampami zbudowano na podwoziu Auburna. Rok później skonstruowano nowe podwozie z przednim napędem i niezależnym zawieszeniem. Nowy model nazwano Cord 810/812. W 1937 roku, kiedy Cord sprzedał korporację, Hupmobil kupił prawo do użycia nadwozia Corda 810/812. Jedno z ładniejszych i ciekawszych amerykańskich nadwozi tego okresu zaadoptowano do tylnonapędowego podwozia Hupmobile. Zmienił się wlot powietrza oraz maska. Chowane w błotnikach reflektory zastąpiono tradycyjnymi lampami montowanymi pomiędzy błotnikami a maską silnika. Nowy samochód nazwany Skylark zaprezentowano w kwietniu 1939 roku. Produkcję powierzono firmie Graham-Paige, która również otrzymała prawo do wykorzystania tego samego nadwozia w swoich autach (powstał model Hollywood). Do końca 1940 roku wyprodukowano 319 egzemplarzy Skylarków. Auto napędzał 6-cylindrowy, rzędowy, dolnozaworowy silnik 4.0 o mocy 101 KM.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: