Wersja produkcyjna praktycznie nie odróżnia się od koncepcyjnego EX, które przedstawiło się podczas kwietniowego autoshow w Nowym Jorku. Samochód przyjeżdża z takimi nowinkami technicznymi jak system Around View Monitor (AVM), który za pomocą czterech miniaturowych kamer umożliwia śledzenie auta z lotu ptaka, co jest przydatne np. podczas manewrowania na parkingu. Kolejną bardzo ciekawą nowością jest lakier, który jest w stanie samodzielnie zagładzić niewielkie rysy. Dzięki elastycznej żywicy niewielkie zarysowania powinny w przeciągu trzech lat od produkcji same znikać, a sam proces odnowy lakieru trwa zaledwie kilka dni.
Napędzaniem wszystkich czterech kół nowego Infiniti zajmuje się widlasty 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,5 l produkujący moc 216 kW/294 KM (w specyfikacji amerykańskiej). Samochód ma 4631 mm długości, 1803 mm szerokości i 1589 mm wysokości. Komunikat prasowy nazywa nowe EX35 „coupe crossoverem”, tak więc nie dziwi lekko opadający dach, który naprawdę przypomina samochody typu coupe.
W ofercie wyposażenia Infiniti EX35 nie odbiega od premiowej konkurencji. W standardzie znajdziemy np. fotel kierowcy regulowany elektronicznie w ośmiu kierunkach. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajduje się np. elitarny zestaw audio Bose z jedenastoma głośnikami i dwoma subwooferami, dalej inteligentny tempomat (ICC) czy nawigacja satelitarna z twardym dyskiem o pojemności 9,3 GB. Dysk można wykorzystać jako juke-box i zapisywać na nim ulubione utwory muzyczne.
W zakresie bezpieczeństwa EX35 także nie ma się czego wstydzić. Lista elektronicznych asystentów obejmuje standard typu ABS, EBD, BA, VDC+TCS, a opcjonalnie można zamówić w/w. inteligentny tempomat ICC z funkcją „Preview Breaking”. Układ hamulcowy jest wtedy automatycznie gotowy do udzielenia maksymalnej siły hamowania w przypadku, gdy samochód niebezpiecznie szybko zbliża się do przeszkody. Dalszym z systemów bezpieczeństwa jest Lane Departure Prevention (LDP), który śledzi trzymanie się swojego pasa ruchu. W razie nagłego zjechania z pasa system sygnałem dźwiękowym ostrzega kierowcę. Podczas amerykańskich testów zderzeniowych Infiniti EX otrzymało pełną ilość pięciu gwiazdek za zderzenie boczne i czołowe, w teście kapotażu przyznano autu cztery gwiazdki na pięć możliwych, co w tej kategorii pojazdów jest bardzo dobrym wynikiem.
W USA sprzedaż rozpocznie się już w grudniu br., do Europy auto trafi dopiero jesienią 2008. Po raz pierwszy samochód zaprezentuje się podczas salonu w Genewie wiosną przyszłego roku, i w ten sposób rozpocznie się proces zaznajamiania rynku europejskiego z „nową” marką Infiniti.