Logo

Informacje

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Drgnięcie sprzedażyOd stycznia do końca maja z salonów wyjechało 158 622 auta. W analogicznym okresie ubiegłego roku dilerzy sprzedali 230 525 samochodów.

Oznacza to wynik gorszy o 31,19 proc. Biorąc pod uwagę wyniki miesięczne, można zauważyć tendencję zwyżkową. O ile w marcu 2001 r. sprze-daż była gorsza niż w marcu 2000 r. o 44 proc., a w kwietniu o 36 proc., to w maju wyniki są gorsze tylko o 19,88 proc. To jednak nie efekt lepszej koniunktury, lecz pokłosie podwyżki akcyzy na samochody w ubiegłym roku. Podniesiono ją w kwietniu 2000 r. Sprzedawcy przez miesiąc utrzymali jeszcze ceny, ale potem zaczęły się podwyżki i spadek sprzedaży.Spośród 10 najlepiej sprzedających się marek maj okazał się zły dla Daewoo i CitroĎna. Spadek zbytu w stosunku do ubiegłego roku w ich przypadku pogłębił się. Daewoo ma wynik gorszy o 52,18 proc., a CitroĎn o 21,17 proc. Pozostali odrobili nieco straty, przy czym o największym sukcesie może mówić Toyota, która wyszła na "plus". Sprzedała do tej pory o 2,18 proc. więcej samochodów niż w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2000 r. Coraz mocniejsza jest Skoda, która notuje systematyczny wzrost sprzedaży. Rzecznik prasowy Skody Auto Polska Maciej Handke komentuje to następująco: "Dobre wyniki zawdzięczamy Fabii, która znakomicie została przyjęta przez rynek. W odpowiednim momencie poszerzyliśmy ofertę modelu o wersję kombi, a w tej chwili wprowadziliśmy sedana. Duży wpływ miały też promocje, jakimi na bieżąco obejmujemy wszystkie oferowane przez nas modele".Do roszad doszło wśród najlepiej sprzedających się modeli. Pierwsza trójka jest bez zmian: Seicento przed Fabią i Matizem. Traci pozycję Daewoo Lanos. W kwietniu zajmował 4 miejsce, w maju spadł aż na 6, za Fiaty Uno i Punto. Zmiana także na 10 pozycji. Skoda Octavia ustąpiła miejsca Renault Mégane.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: