Ośrodek w Turynie zajmuje się opracowywaniem silników Diesla dla wszystkich samochodów osobowych z rodziny General Motors produkowanych na całym świecie, w tym dla pojazdów Opel/Vauxhall produkowanych w Europie. Inżynierowie z Centrum zajmują się również systemami kontroli dla silników diesla oraz testowaniem zaawansowanych technologii na silnikach hybrydowych i konwencjonalnych.

Nowa inwestycja umożliwi Centrum budowę trzech nowych dynamicznych hamowni silników, jednego stanowiska do testów klimatycznych, jednego stanowiska do testów NVH (hałasów, drgań i uciążliwości jazdy) oraz hamowni podwoziowej.

Pięć nowych hamowni uzupełni 15 już działających w Centrum. Stanowiska takie są niezwykle ważne, ponieważ pozwalają na wirtualną symulację całego pojazdu, redukując tym samym czas potrzebny na ukończenie prac nad projektem oraz na regulację silników podczas następnych projektów.

Hamownia klimatyczna pozwoli na przeprowadzenie symulacji w zakresie temperatur od -40 C° do 70 C° oraz na różnicy wysokości do 3000 metrów. Hamownia NVH używana będzie w fazie projektowania i budowy nowych silników i przyczyni się do zmniejszenia hałasu i drgań. Natomiast hamownia podwoziowa uruchomiona zostanie w drugiej połowie roku 2011 i służyć będzie do testowania poziomów emisji w pojazdach.

W związku z toczącą się obecnie ofensywą marek GM i Opel, Centrum pracuje na pełnych obrotach. Do końca bieżącego roku, 15 czynnych już hamowni wykorzystywanych będzie w pełni w systemie dwuzmianowym, z możliwością uruchomienia trzeciej zmiany, pracującej w trybie w pełni zautomatyzowanym.

Docelowo w Centrum działać ma 20 hamowni, jedna hamownia podwoziowa i kilkanaście laboratoriów, w których naukowcy pracować będą nad tworzeniem i optymalizacją komponentów silnika.