Model ten pozycjonowany jest pomiędzy Optima a najbardziej luksusową w ofercie Kią Quoris/K9. Zaliczany jest do klasy średniej wyższej, ale nie jest dostępny na rynkach europejskich.
Facelifting tego auta przyniósł widoczne zmiany nadwozia, gdzie pojawiła się nowa atrapa wlotu powietrza chłodnicy, znana już z najnowszych modeli tej marki. Są też dwa wloty powietrza na błotnikach, zmodyfikowane zderzaki oraz przednie i tylne światła. Końcówki rury wydechowej mają obecnie kształt elipsy. Producent nie opublikował jeszcze zdjęć wnętrza, ani też nie poinformował o ewentualnych zmianach.
Kia Cadenza powstała na platformie N o rozstawie osi 2845 mm i ma przedni napęd. Z przodu zastosowano kolumny McPherson a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe.
Da napędu nadal wykorzystywany jest sześciocylindrowy widlasty silnik Lambda 3.5 l o mocy 294 KM i maksymalnym momencie obrotowym 338 Nm. Z sześciostopniową przekładnią automatyczną od 0 do 100 km/h przyspiesza on w ciągu 7,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 230 km/h.
W ofercie są też takie jednostki napędowe jak: czterocylindrowy rzędowy 2.4 Theta II GDI o mocy 204 KM oraz sześciocylindrowe V6 - Mu 2.7 o mocy 148 KM, 3.0 Lambda GDI o mocy 271 KM i 3.3 Lambda o mocy 298 KM.
Kia Cadenza produkowana jest w Hwaseong (Korea Południowa) oraz montowana przez spółkę Azja Auto w Kazachstanie. Auta, które tam powstają przeznaczone są na rynki WNP.