Pokazano także nową wersję silnikową modelu 406 dostępną w szczególnie atrakcyjnych wersjach wyposażeniowych. Silnik 2.2 i Pack SportModel 406 był w 1999 roku we Francji numerem 1 w sprzedaży samochodów klasy średniej. W Europie zaś zajmuje trzecie miejsce w swoim segmencie. By zwiększyć jeszcze jego popularność, Peugeot zdecydował się na poszerzenie gamy jednostek o benzynowy silnik o pojemności 2,2 litra i mocy 160 KM, który ma wypełnić lukę, jaka istniała pomiędzy wersją 3.0 V6 (210 KM) a 2.0 (137 KM). Nowa jednostka w ?406? to silnik pochodzący z modelu 607. Pełną moc uzyskuje przy 5650 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 217 Nm osiąga przy 3900 obr./min. Aż 200 Nm, czyli 85 proc. wartości momentu obrotowego silnik osiąga w zakresie prędkości obrotowej 2600-5500. Oznacza to, że jednostka ta odznaczać się będzie dobrą elastycznością. I tak faktycznie jest. Podczas jazd testowych auto bardzo żwawo przyspieszało, a podczas wyprzedzania wyróżniało się krótkim czasem rozpędzania. Takie rozłożenie momentu obrotowego sprawiało, że silnik w każdym zakresie prędkości obrotowej żwawo reagował na zmianę położenia pedału gazu. "406" z silnikiem 2.2 ma zawieszenie o sportowej charakterystyce, pochodzące z wersji 3.0 V6. Jednostka ta oferowana będzie w sedanie i kombi. "406" z silnikiem 2.2 dostępna będzie m.in. w wersjach SV i Pack Sport. Najciekawszy i jednocześnie najbogatszy jest pakiet sportowy, który oferuje oryginalne, wręcz niepowtarzalne, elementy wyposażenia (por. informacja po lewej). HDi z tiptronikiemCo prawda "607" nie jest jeszcze oferowana na naszym rynku (debiut jesienią), ale we Francji cieszy się już dużym powodzeniem. Ze względu na znaczne zainteresowanie potencjalnych nabywców "607" z silnikiem HDi Peugeot zdecydował się na wprowadzenie do oferty wersji 2.2 HDi z automatyczną skrzynią biegów. Czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik HDi z dwoma wałkami rozrządu w głowicy dysponuje mocą 136 KM i maksymalnym momentem obrotowym 317 przy 2000 obr./min. Już od 1200 obr./min aktywny do pracy jest moment wynoszący 250 Nm. 2,2-litrowy silnik HDi sprzężono z nowoczesną czterostopniową przekładnią automatyczną, która oprócz tradycyjnej, automatycznej zmiany biegów, posiada funkcję ręcznego wyboru przełożeń (Porsche Tiptronic system control). Tuż obok dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski umożliwiające sportowy i zimowy tryb zmiany przełożeń. Skrzynia ta należy do tzw. inteligentnych skrzyń biegów. W zależności od stylu jazdy kierowcy komputer wybiera najwłaściwsze czasy zmiany przełożeń, tzn. jeżeli kierowca jedzie delikatnie, zmiana biegu na kolejny "w górę" następuje np. przy prędkości obrotowej 2500 obr./min. Jeżeli jednak kierowca dość często będzie naciskał intensywnie na pedał gazu, wówczas zmiana przełożenia na kolejne będzie odbywała się po przekroczeniu 4500 obr./min. Automat w "806"Cieszącego się raczej niewielkim zainteresowaniem vana 806 Peugeot postanowił nieco ożywić, montując w nim benzynową jednostkę 2.0 o mocy 138 KM. Ma on zastąpić dotychczas stosowaną jednostkę 2.0. Silnik ten został zaprezentowany wiosną ubiegłego roku w modelu 406 oraz w topowej wersji 206 S16. Czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka wyposażona w dwa wałki rozrządu dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 190 Nm osiąganym przy 4100 obr./min.Nowa jednostka napędowa dostępna będzie z manualną i automatyczną skrzynią biegów. Podobnie jak w przypadku modelu 607 automat oferuje możliwość ręcznej zmiany przełożeń.Janusz Borkowski
Galeria zdjęć
Klient nasz pan
Klient nasz pan