W pierwszej edycji ww. programu, organizowanego przez miesięcznik "Auto Firmowe" (wyd. IPM), a sponsorowanego przez Goodyear i BP Polska, wzięło udział ogółem ponad 60 tysięcy internautów.

Program www.defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe rozpoczął się w maju br. Codziennie biorą w nim udział setki internautów. Od momentu startu programu strona internetowa www.defensywnikierowcy.pl jest stale wzbogacana o nowe funkcjonalności. - Wielu internautów zmaga się z kursem e-learningowym - mówi Dorota Murzyńska, członek zarządu IPM. - Dziś to już ponad dwa tysiące osób, które pomyślnie go ukończyły. To wielki sukces tego programu, nie udałoby nam się to gdyby nie zaufali nam sponsorzy: Goodyear i BP Polska - dodaje D. Murzyńska.

- Dzięki programowi www.defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe, rośnie w naszym kraju grono kierowców, którzy mają świadomość tego, jak właściwy styl jazdy wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Miło nam, że Goodyear może wspierać tak pożyteczną inicjatywę o charakterze edukacyjnym - mówi Łukasz Tłuchowski, senior brand manager marki Goodyear w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Anna Cybulska, B2B Marketing Manager z koncernu BP Polska, który jest obok Goodyeara sponsorem programu defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe: Jako firma, która przykłada szczególną wagę do bezpieczeństwa na drodze bez wahania włączyliśmy się w realizację tego programu. Dostrzegliśmy nowatorską i ciekawą formułę, która świetnie odpowiadała potrzebom kierowców samochodów służbowych. Wszelkie innowacyjne i skuteczne działania w zakresie bezpieczeństwa są ważnym elementem misji naszej j firmy, zawsze je dostrzegamy i gorąco popieramy tego typu inicjatywy. Mamy nadzieję, że Program będzie się rozwijał w szybkim tempie i z roku na rok będzie rosła ilość osób zainteresowanych zdobyciem certyfikatu Defensywnego Kierowcy.

Jak został wyłoniony Kierowca Roku 2008 programu www.defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne Auto Firmowe? Ośmiu finalistów I edycji programu, którzy ukończyli kurs e-learningowy i wzięli udział w konkursie, zakwalifikowało się do ścisłego finału. W Toruniu, 7 października br., finałowa ósemka walczyła o nagrodę główną. Umiejętności każdego finalisty oceniali czterej instruktorzy Toruńskiej Akademii Jazdy. Testy praktyczne odbywały się podczas jazdy w mieście i na autodromie. - Kierowcy zostali poddani specjalnemu audytowi bezpieczeństwa i testowi teoretycznemu z zakresu wiedzy o defensywnym stylu jazdy. Kompleksowe, wielogodzinne szkolenie pozwoliło nam na wybór najlepszego defensywnego kierowcy - mówi Bogusław Bach, szef Toruńskiej Akademii Jazdy.

Kierowca Roku 2008, czyli Jolanta Iwanicka, ma 32 lata, a prawo jazdy od 1997 roku. Zawodowo zajmuje się relokacją fabryk i zakładów produkcyjnych, rocznie przejeżdżając ponad 30 tys. kilometrów. - Uważam, że takie szkolenia powinny być obowiązkowym elementem programu kursów na prawo jazdy - mówiła laureatka odbierając nagrodę. - Swoim stylem jazdy staram się zadać kłam stereotypowi baby za kółkiem. Uważam, że z prowadzeniem samochodu radzę sobie nieźle i nigdy nie mówię o sobie, iż jestem dobrym kierowcą. Z każdym kilometrem nabieram doświadczenia i mam świadomość, iż jeszcze wiele powinnam się nauczyć. Lubię ambitną jazdę samochodem, staram się być świadomym kierowcą, który myśli o innych i za innych, przewidując ich reakcje i zachowanie na drodze.

Ogłoszenie wyników programu odbyło się 7 października podczas gali finałowej w Toruniu, w hotelu Filmar. Na sali wśród widzów zasiedli przedstawiciele sponsorów programu: Dorota Wrzeciono, PR manager marki Goodyear, Łukasz Tłuchowski, senior brand manager marki Goodyear, i Anna Cybulska z BP, B2B marketing manager oraz Aneta Dyńka, również z BP, district sales manager, reprezentanci koncernów samochodowych, paliwowych, ponad 80 fleet managerów.