Logo
WiadomościAktualnościKto czym jeździ?

Kto czym jeździ?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najpopularniejszą marką samochodu wśród mieszkańców naszych miast jest Fiat. Z badań wynika, że co trzeci właściciel samochodu jeździ właśnie autem tej marki.

Zdaniem analityków taki stan wynika z bardzo przystępnych cen wyrobów z Tych i Bielska-Białej. Swą pozycję włoski koncern zawdzięcza przede wszystkim modelom Cinquecento, Sei-cento, Uno i Punto, a więc aut tanich. Duże znaczenie miały też liczne kampanie reklamowe Fiata. Według Agora Monitoring w 2001 r. firma wydała ponad 45 mln zł na reklamy.Druga pozycja przypadła Polonezowi. Auto to potraktowano w badaniach osobno, bowiem wiele egzemplarzy jeżdżących po ulicach pochodzi jeszcze z zakładów FSO, a część z fabryki Daewoo-FSO. Trzecią pozycję zajmuje koreański koncern, którego autami flagowymi są Matiz i Lanos. Na czwartej pozycji - Opel. Tak wysokie miejsce zawdzięcza Astrze, która swego czasu była obok Daewoo Nexii najtańszym autem rodzinnym na naszym rynku. Na piątym miejscu uplasowała się Skoda niezwykle popularna na przełomie wieków za sprawą Felicii, a obecnie Fabii. Szóste miejsce zajmuje Ford. Mimo ogromnego spadku sprzedaży nowych aut firma ta jest wysoko notowana dzięki rozchwytywanym parę lat temu Escortom.Najrzadziej spotykanymi autami na naszych ulicach są Volvo, Mitsubishi, Wartburg i BMW. Szwedzkie i niemieckie auta są mało popularne ze względu na bardzo wysokie ceny. Pozwolić na nie mogą sobie tylko nieliczni, dobrze sytuowani kierowcy. Wartburg to obok Poloneza oraz Malucha łabędzi śpiew wyrobów Krajów Demokracji Ludowej. Jego produkcja dawno została zakończona, ale auta te spotyka się jeszcze czasem na drodze, gdyż okazały się wyjątkowo trwałe. Niską pozycję Mitsubishi można przypisać wysokim cenom i mniejszej popularności od innych "japończyków".W najbliższym czasie wyniki nie powinny się radykalnie zmienić. W lutym 2002 r. tylko 2 proc. właścicieli samochodów deklarowało chęć zmiany auta, a tylko 10 proc. nie mających samochodu zastanawia się nad jego kupnem.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: