Niemiecki stylista nadwozi Albrecht Graf Goertz zmarł w piątek w wieku 92 lat. W połowie lat 50-tych minionego stulecia Goertz zaprojektował legendarne BMW 507, które dla wielu pozostaje najpiękniejszym dwumiejscowym samochodem w całej historii motoryzacji. Drugim projektem Goertza dla BMW był model 503. Goertz był jednak wszechstronnym designerem i projektował prawie wszystko – od piór i aparatów fotograficznych po instrumenty muzyczne, meble czy ubrania.

Albrecht Graf Goertz urodził się w roku 1914 w rodzinie arystokratów i w pierwszej połowie lat 30-tych rozpoczął pracę w sektorze finansowym. W roku 1936 wyemigrował do USA, gdzie trzy lata później zaprojektował swój pierwszy samochód, który bazował na płycie podłogowej Forda Mercury. Model Paragon był 2-drzwiowym coupe z wieloma obłymi liniami i niezwykłą linią bocznych okien. Samochód zaprezentowano na targach samochodowych w San Francisco w roku 1939. Po pięciu latach wojny, którą przeżył w armii amerykańskiej na Pacyfiku, poznał znanego na całym świecie stylistę nadwozi Raymonda Loewy. Goertz podjął pracę w jego studiu Studebaker w Indianie. W roku 1953 poznał Austriaka Maxa Hoffmanna, głównego importera BMW w USA, który polecił go jako designera nowego samochodu sportowego BMW 507.

Nowe auto sportowe BMW 507 zbudowano na skróconej o 35,5 cm platformie modelu 502 Super Saloon. Razem z modelem 503, który sprzedawał się głównie w USA, roadster zadebiutował podczas salonu samochodowego w Frankfurcie w roku 1955. Goertza porównywano wtedy do takich legend jak Bertone czy Pininfarina. Ten sukces był początkiem kariery Geortza w dziedzinie wzornictwa przemysłowego.