11 lat temu oddano do użytku Storebaeltsbroen, czyli most nad Wielkim Bełtem. Centralnym punktem konstrukcji o długości 6790 metrów są dwa olbrzymie pylony. 254-metrowe bloki betonu to jedne z najwyższych obiektów na terenie Danii.

Storebaeltsbroen to najdłuższy most wiszący w Europie i trzeci co do długości most wiszący na świecie - długość fragmentu unoszonego przez liny wynosi 1624 metry. Imponująca budowla ułatwiła Duńczykom życie. Storebaeltsbroen skrócił czas podróży między Zelandią i Fionią z 90 do 10 minut.

W 2000 roku dokonano uroczystego otarcia Oresundsbron. Most nad Sundem ma długość 7845 metrów i łączy Danię ze Szwecją. Oresundsbron to najdłuższy most w Europie oraz drugi co do długości most na świecie, który łączy dwa państwa.

Elementem przeprawy łączącej Danię ze Szwecją jest tunel Drogden. Budowa ponad 4-kilometrowego Drogdentunnelen była wymuszona bezpośrednią bliskością lotniska w Kopenhadze i strefą podejścia do lądowania.

Za przejazd Storebaeltsbroen i Oresundsbron trzeba zapłacić 68 euro. Dziennie z obu mostów korzysta kilkadziesiąt tysięcy podróżnych, co stanowi najlepszy dowód na trafność inwestycji. Nie brakuje głosów, że ceny są przesadnie wygórowane, jednak osoby często korzystające z przepraw mogą liczyć na znaczne rabaty.

Po ogłoszeniu projektu budowy wielkich mostów podniosły się głosy mówiące, że monumentalne konstrukcje spowodują zachwianie równowagi w podmorskim ekosystemie. Badania podwodne wykazały, że filary nie tylko nie szkodzą wodnym roślinom i zwierzętom - stały się dla nich nowym miejscem bytowania.

W trakcie przejazdu przez Danię Logan zużył 4,6 l/100km. Niezły wynik, jak na autostradową jazdę siedmioosobowym autem. Wpływ na rezultat z pewnością miał spory ruch na drogach, który sprawił, że osiągnięcie maksymalnej, dozwolonej w Danii prędkości 130 km/h było możliwe sporadycznie. Jaki rezultat uda się uzyskać na niezbyt zatłoczonych drogach Szwecji i Finlandii?