Ciekawą kolekcję zgromadził pan Adam Chlebowski z Sosnowca. Kilkanaście pojazdów łączy przede wszystkim to, że są utrzymane w stanie bliskim idealnego i mają sprawdzony przebieg. Pan Adam niektóre z nich sam odnowił.Pierwszym w powojennej Polsce samochodem osobowym produkowanym seryjnie była Warszawa M20. Jej montaż rozpoczął się 6 listopada 1951 roku. Po modernizacji w 1964 do produkcji wszedł sedan. W tej postaci samochód powstawał do zakończenia produkcji w 1973 roku. W kolekcji pana Adama jest Warszawa 223 z roku 1972. Jest to jeden z tych modeli, które właściciel sam odrestaurował. Samochód wygląda jak nowy. Zderzaki, atrapa chłodnicy, klamki są chromowane. Tapicerka uszyta na wzór oryginalnej. Licencja FiataJeszcze w okresie powstawania Warszawy do produkcji w FSO 28 listopada 1967 roku wszedł Polski Fiat 125p. W zbiorach są dwa takie auta: z roku 1974 i 1976. Oba powstały po modernizacji w 1974 roku. Starszy z nich został odnowiony przez właściciela. Żeby samochód był w pełni oryginalny, nawet tłumik został wykonany na zamówienie, aby miał odpowiedni kształt.Jedynym całkowicie polskim samochodem produkowanym seryjnie była od października 1957 roku Syrena. Jej konstruktorzy wykorzystali do napędu silnik motopompy strażackiej. W budowie nadwozi prototypów wykorzystano drewno. Syrena 104 z roku 1968 stojąca w tym minimuzeum wykonana była już w całości z blachy. Jest to egzemplarz pochodzący z Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu. Od roku 1973 do zakończenia produkcji w 1983 roku Syreny zjeżdżały z taśm montażowych fabryki w Bielsku-Białej. Innym, obok Syreny, modelem z silnikiem dwusuwowym, który znalazł się w kolekcji, jest Wartburg 1000 w wersji sedan, pochodzący z roku 1965. Te samochody były kiedyś marzeniem wielu kierowców w krajach socjalistycznych. Oprócz sedana powstawały również modele kombi i sportowe coupé.W zbiorach nie mogło zabraknąć auta kultowego, jakim stał się Volkswagen "garbus". Samochód zaprojektowany przez Ferdynanda Porsche w 1935 roku zrobił furorę na całym świecie. Ten egzemplarz pochodzi z roku 1972 i został kupiony od aktorki Krystyny Bursztynowicz. Samochód jak wszystkie, które trafiły w ręce Adama Chlebowskiego, jest w nienagannym stanie.Limuzyny i roadster W kolekcji są też samochody luksusowe. Mercedes Adenauer z roku 1955 jest dopiero w renowacji. Identyczny model miał aktor Charles Bronson. Ten sprowadzony przez pana Adama ze Stanów Zjednoczonych jest czarny, będzie wyglądał tak jak egzemplarz, który należał do słynnego artysty. Ma być czerwony, ze skórą siedzeń jasnego koloru. Ale to nie jedyny przedstawiciel tej marki. Model 170V z roku 1938 był w latach swej świetności jednym z mniejszych aut producenta ze Stuttgartu. Silnik 1,7 litra ma 55 KM. Bagażnik znajduje się za tylnym siedzeniem. Podobne Mercedesy jeździły po wojnie w naszej Służbie Bezpieczeństwa. Wówczas nosiły już oznaczenie sb i miały dostęp do bagażnika od zewnątrz. Trzeci Mercedes w kolekcji to model 230 z 1937 roku. Samochód pochodził z limitowanej serii. Do dzisiaj zachowało się niewiele egzemplarzy na całym świecie. Ten, który stał się własnością pana Chlebowskiego, był wykorzystywany jako rekwizyt w serialu "Stawka większa niż życie".Przedstawicielem samochodów sportowych jest angielski roadster MG Midget z roku 1971, wyposażony w silnik o pojemności 1300 ccm. Przy niewielkiej masie auta wystarczyło to do sprawnego poruszania się. W latach swej świetności samochód mógł się rozpędzić do 150 km/h.
Luksusowe i popularne
Pojazdy zabytkowe fascynują niezależnie od wieku, marki czy kraju pochodzenia. Interesujące kolekcje tworzą luksusowe Mercedesy, sportowe MG, jak i wyprodukowane dla szerszego grona "garbusy" czy bliższe nam Warszawy, Syreny lub Skody.