Logo

Maxymalny Focus

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ford długo zastanawiał się nad wprowadzeniem do oferty małego vana. Prototyp pojazdu oznaczonego skrótem MFV (Modern Family Vehicle) pokazywano już na kilku salonach samochodowych, w tym czasie konkurenci zdążyli wprowadzić swoje modele do produkcji (np.

Maxymalny Focus
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Maxymalny Focus

Opel Zafirę, a Volkswagen Tourana).Gdy wreszcie mały van pojawił się, okazało się, że jest to auto 5-, a nie 7-osobowe. Dlaczego? Pierwszy powód jest taki, że Ford już ma dużego, 7-osobowego vana - Galaxy. Jest to kuzyn VW Sharana i Seata Alhambry. Drugi i ważniejszy powód - badania wykazały, że klienci decydujący się na kupno małego vana wcale nie potrzebują auta zdolnego pomieścić tak dużą liczbę osób. Przy siedmiu pasażerach w środku musi być ciasno, a możliwości załadunkowe bagażnika są bardzo ograniczone. Większe znaczenie dla badanych klientów miała możliwość przewożeniaobszerniejszego bagażu z tyłu oraz wysoki komfort podróżowania.W C-Maksie w porównaniu ze zwykłym Focusem wydłużono rozstaw osi o 25 mm, a rozstaw kół o 40 mm. Auto zbudowane jest na płycie podłogowej Focusa II (wejdzie do sprzedaży jesienią br.). Filozofia aranżacji wnętrza C-Maxa zakłada maksymalną wygodę podróżnych. Wnętrze można łatwo przebudować w zależności od tego, ile osób podróżuje autem. Gdy z tyłu jest tylko dwójka pasażerów, środkowy fotel można wyjąć, a zewnętrzne rozsunąć, uzyskując w ten sposób więcej miejsca po bokach.Bardzo wygodnie ma też kierowca. Zakres regulacji poziomej fotela wynosi 24 cm, a pionowej 5,5 cm, a kierownica ma regulację wzdłużną i pionową; w sumie pozwala to każdemu kierowcy dobrać optymalną pozycję. Widoczność z fotela prowadzącego znakomita we wszystkich kierunkach. Na panelu środkowym usytuowano krótką dźwignię zmiany biegów. Przełożenia zmienia się bardzo lekko i precyzyjnie. We wnętrzu C-Maxa zaprojektowano 11 schowków i zagłębień na drobiazgi. Powinno to wystarczyć, ale konkurent Scénic ma ich więcej.Od końca stycznia w polskich salonach Forda dostępnych będzie 14 wersji silnikowych i wyposażeniowych Focusa C-Maxa. Początkowo w ofercie znajdą się dwa silniki benzynowe: 1.6/100 KM, 1.8/120 KM oraz turbodiesel 1.6/109 KM. Podstawowa wersja wyposażeniowa Ambiente oferuje m.in.: układ ABS, 2 poduszki czołowe i 2 boczne, elektryczne sterowanie szyb przednich, radioodtwarzacz. Bogatsze wersje to Trend, FX Silver i FX Gold. Cena wersji podstawowej C-Maxa z silnikiem 1.6/100 KM wynosi 61 500 zł.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: