Mercedes-Benz zaprezentował nową wersję modelu CL, luksusowego, pięciometrowego coupe z elementami klasy S. Pokazujemy pierwsze zdjęcia oraz dane techniczne. Autu nie brakuje ani dynamicznych, ani eleganckich elementów, design nawiązuje do klasy S, a także do czterodrzwiowego coupe CLS. Wnętrze CL jest bardzo zbliżone do limuzyny S, tu też możemy znaleźć wyłącznie najlepsze materiały, włącznie z luksusowym drewnem, skórzaną tapicerką w różnych odcieniach i kombinacjach czy podsufitkę obitą Alcantarą.
Większy i mocniejszy
W porównaniu do poprzednika, nowe CL urosło we wszystkich kierunkach. Karoseria jest o 75 mm dłuższa, o 14 mm szersza i o 20 mm wyższa. Dzięki temu uzyskano więcej miejsca na wszystkich czterech siedzeniach. Większy jest również bagażnik, który urósł do 490 l, czyli o 40 l w stosunku do poprzednika. Dokładne rozmiary nowego CL to: 5065 mm długości, 1871 mm szerokości i 1418 mm wysokości. Jeśli chodzi o silnik, na początku dostępne będą dwie jednostki – ośmiocylindrowa i dwunastocylindrowa, później w ofercie pojawi się także wersja AMG.
Model CL 500 wyposażono w jednostkę 8-cylindrową o pojemności 5,5 litra, o mocy 388 koni (285 kW), której maksymalny moment obrotowy 550 Nm osiągany jest w zakresie od 2800 do 4800 obr./min. Silnik pozwala autu przyśpieszyć do setki w 5,4 s. W mocniejszym CL 600 pod maską znalazł się 12-cylindrowy silnik o takiej samej pojemności z podwójnym doładowaniem. Moc tej jednostki wynosi 517 KM (380 kW), a moment obrotowy 830 Nm osiągany jest w zakresie 1900 do 3500 obr./min. Od 0 do 100 km/h auto przyśpiesza w 4,6 s. Zarówno CL 500, jak i CL 600, mają prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h. Model CL 500 wyposażono w nowoczesną, siedmiostopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC, nabywca CL 600 musi się pogodzić z jedynie 5-biegowym automatem.
Technika klasy S
Klimat ekskluzywnego klubu, tak Mercedes opisuje wrażenia wewnątrz CL, gdzie znajdziemy czterostrefową klimatyzację, fotele z możliwością regulacji we wszystkich możliwych kierunkach i z funkcją masażu, system COMMAND z kolorowym wyświetlaczem, odtwarzacz DVD, noktowizor czy system nawigacyjny z twardym dyskiem. Nie brakuje aktywnego zawieszenia Active Body Control, który reguluje wysokość i charakterystykę zawieszenia według prędkości i aktualnych warunków. Inteligentny system oświetlenia (Intelligent Light System) reguluje funkcję reflektorów bi-ksenonowych według panującej pogody. ILS oferuje pięć trybów świecenia, które umożliwiają idealne oświetlenie jezdni w mieście, na drogach krajowych i autostradach.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy także układ hamulcowy PRE-SAFE, znany z sedana klasy S. Pierwszym elementem tego systemu jest asystent hamowania PLUS, który jest w stanie wyczuć niebezpieczne sytuacje – za pomocą radaru dogląda na auto jadące z przodu, a w razie niebezpiecznego zmniejszenia odległości między autami włącza się sygnał dźwiękowy. PLUS połączono z innymi elementami systemu PRE-SAFE, który otrzymał niektóre nowe funkcje. PRE-SAFE może wykryć odpowiednio wcześniej grożące wypadkiem niebezpieczeństwo. Na przykład jeśli kierowca ostro zahamuje lub system wykryje możliwość wpadnięcia w poślizg, system napnie pasy bezpieczeństwa, napełni poduszki w fotelach, zamknie okna i szyberdach, by lepiej chronić załogę. Asystent hamowania PLUS oferowany jest także w połączeniu z tempomatem utrzymującym wybraną odległość DISTRONIC PLUS.
Wyposażenie Mercedesa CL jednak nie zaskakuje, to po prostu klasa S zapakowana w kształtach eleganckiego coupe. Większość technologii oferowanych przez limuzynę S znajdziemy również w CL. Jedyną niewiadomą pozostaje cena.