Logo
WiadomościAktualnościMiliardy lirów na torze

Miliardy lirów na torze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Ferrari Challenge wystartowało w 1993 roku we Włoszech oraz kilku innych europejskich krajach. Nieco później rozszerzyło swą działalność na USA, Japonię i Wenezuelę.

Początkowo ścigano się na Ferrari 348. Ten model w 1995 roku został zastąpiony przez Ferrari 355 z ośmiocylindrowym widlastym silnikiem o pojemności 3495 ccm i maksymalnej mocy 280 kW (380 KM).Rozgrywanych jest kilka narodowych i regionalnych mistrzostw. W Europie uczestnicy Ferrari Challenge ścigają się w zawodach strefowych ? Europy Centralnej i Południowej. Tradycyjnie na koniec sezonu rozgrywany jest finał światowy. Ostatni odbył się w listopadzie ubiegłego roku na włoskim torze Vallelunga. Na torze niedaleko Rzymu zgromadzono wiele modeli Ferrari, zarówno historycznych jak i współczesnych. Ponad 20 tysięcy widzów miało także okazję obejrzeć za kierownicami 360 Modena kierowców Formuły 1 ? Michaela Schumachera, Mikę Salo i Lukę Badoera. Mistrzem świata Ferrari Challenge został startujący z pole position i prowadzący od startu do mety Włoch Beppe Schenetti. Kolejne miejsca na podium zajęli jego rodacy Christian Colombo i Andrea Garbagnati.W minionym sezonie w pozostałych mistrzostwach triumfowali: w strefie Europy Południowej ? Stefano Livio (Włochy), w Europie Centralnej ? Karl Baron (Austria), w USA ? Steve Earle, w Japonii ? Toru Kirikae oraz w Wenezueli ? Jose Louis Valera.Pierwsze zawody Ferrari Challenge w roku bieżącym rozegrano na torze Mugello w Toskanii. Nowością tegorocznych rozgrywek są wyścigi dla Ferrari 360 Modena Challenge. Silnik i jegoosiągi są identyczne jak w wersji drogowej. Ośmiocylindrowa, widlasta jednostka napędowa ma pojemność 3586 ccm i maksymalną moc 294 kW (400 KM). Sportowa ?360? ma skrzynię biegów wzorowaną na aktualnie używanej w Formule 1. Pojazd waży 1170 kg i jest o 150 kg lżejszy od Ferrari 355 Challenge. Wyposażony jest także w odpowiadające wymaganiom FIA elementy bezpieczeństwa ? sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa, rurową klatkę i specjalny zbiornik paliwa. Wszystkie pojazdy w Ferrari Challenge jeżdżą na oponach Pirelli. Włoska firma oponiarska jest głównym sponsorem tego wyścigowego serialu.Uczestnicy pierwszej tegorocznej rundy Ferrari Challenge oczekiwali na Michaela Schumachera. Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 miał poprowadzić podczas tych zawodów safety car (samochód sędziowski). Miał to być oczywiście Ferrari 360 Modena. Niestety, obowiązki lidera teamu Ferrari nie pozwoliły mu na wizytę w Toskanii.W pierwszych wyścigach Ferrari 360 Challenge w Mugello triumfowali Emanuele Moncini oraz najlepszy we Włoszech w sezonie 1999 Stefano Livio.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: