Auto Świat Wiadomości Aktualności Mitsubishi Lancer Evolution RS powraca do Polski

Mitsubishi Lancer Evolution RS powraca do Polski

W związku z dużym zainteresowaniem wyczynowym Mitsubishi Lancerem Evolution RS, polski importer ponownie wprowadza do swojej oferty ten model, na bazie którego można przygotować profesjonalną rajdówkę

Mitsubishi Lancer Evolution RS powraca do Polski
Auto Świat
Mitsubishi Lancer Evolution RS powraca do Polski

Mitsubishi Evolution RS napędzane jest dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 295 KM, sprzężonym z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów. Napęd przenoszony jest na cztery koła. Samochód jest wyposażony w aktywny centralny mechanizm różnicowy i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Według nowych przepisów FIA Lancer Evo RS otrzymał homologację dla nowej klasy R4, która stała się bezpośrednią konkurencją dla aut Super 2000. Oczywiście, niebagatelne znaczenie mają w tym przypadku koszty. Rajdówkę na bazie Lancera jest bowiem dwukrotnie tańsza od samochodów klasy S2000.

W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze „R”, oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 – zmodyfikowane w największym stopniu.

Do przebudowy samochodu z grupy N4 na R4 służy specjalny zestaw homologacyjny. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku. Pierwszym testerem Evo R4 został kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

Mitsubishi Lancer Evolution RS występuje w dwóch odmianach: F24 oraz F25, posiadającej dodatkowo: aluminiowe obręcze kół Enkei w roamiarze 18 cali, 18” wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski Brembo (z przodu), 17” hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu). Ceny wynoszą odpowiednio 175 000 i 183 000 zł. Pojazd nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors, a czas oczekiwania wynosi 4 miesiące od chwili złożenia zamówienia. Do wyboru są dwa kolory nadwozia: biały lub czerwony metallic.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: