Mitsubishi Evolution RS napędzane jest dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 295 KM, sprzężonym z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów. Napęd przenoszony jest na cztery koła. Samochód jest wyposażony w aktywny centralny mechanizm różnicowy i tylny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Według nowych przepisów FIA Lancer Evo RS otrzymał homologację dla nowej klasy R4, która stała się bezpośrednią konkurencją dla aut Super 2000. Oczywiście, niebagatelne znaczenie mają w tym przypadku koszty. Rajdówkę na bazie Lancera jest bowiem dwukrotnie tańsza od samochodów klasy S2000.

W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze „R”, oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 – zmodyfikowane w największym stopniu.

Do przebudowy samochodu z grupy N4 na R4 służy specjalny zestaw homologacyjny. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku. Pierwszym testerem Evo R4 został kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

Mitsubishi Lancer Evolution RS występuje w dwóch odmianach: F24 oraz F25, posiadającej dodatkowo: aluminiowe obręcze kół Enkei w roamiarze 18 cali, 18” wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski Brembo (z przodu), 17” hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu). Ceny wynoszą odpowiednio 175 000 i 183 000 zł. Pojazd nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors, a czas oczekiwania wynosi 4 miesiące od chwili złożenia zamówienia. Do wyboru są dwa kolory nadwozia: biały lub czerwony metallic.