Ta sama, supernowoczesna przekładnia w modelach Lancer Evolution oraz Outlander to kolejny efekt wdrożonej przez firmę MMC nowatorskiej platformy “Project Global”, na której zbudowano oba pojazdy.

Zalety przekładni Twin Clutch SST:

- bardziej płynna i dynamiczna zmiana przełożeń (w porównaniu z tradycyjną przekładnią manualną);- ograniczona utrata mocy (w porównaniu z tradycyjną przekładnią automatyczną);- mniejsze zużycie paliwa oraz niższy współczynnik emisji substancji szkodliwych (w porównaniu z tradycyjną przekładnią manualną).

Obecnie firma Mitsubishi Motors zdecydowała się na wyposażenie w podwójne sprzęgło kolejnego modelu (po legendarnym Lancerze Evolution). Dzięki temu Outlander będzie teraz jeszcze bardziej dynamiczny.

Wyposażony w łopatki zmiany biegów, dwa tryby jazdy (Normal oraz Sport) a także funkcję wspomagania ruszania na wzniesieniu (Hill Start Assist), nowy Outlander 2.2 Di-D Twin Clutch SST zostanie po raz pierwszy zaprezentowany na początku października na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu, a w pierwszym kwartale 2009 roku pojawi się w salonach sprzedaży.