Logo

Moc dla Golfa

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Czy słyszeliście już dźwięk spod maski? Jeśli będziecie mieli okazję, postarajcie się o to koniecznie. Silnik V6 zaklęty w R32 brzmi tak dźwięcznie, że żaden domorosły tuner nie uzyska podobnego efektu.

Moc dla Golfa
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Moc dla Golfa

Nadwozie auta zdaje się być jedynie pudłem rezonansowym dla 6-cylindrowego motoru w układzie V. Zabawne, orgia dźwięków nawet poprawia bezpieczeństwo ruchu. Ponieważ gdy inni "nadęci sportowcy" reagują nerwowym wrzaskiem na każde naciśnięcie pedału gazu, brzmienie VW działa jak balsam na zszargane nerwy kierowcy. 241 KM zapewnia po prostu niezależność - nic dziwnego, ten sam silnik napędza także topowy model Phaeton, tam oczywiście jest umieszczony wzdłużnie. 32 po "R" oznacza 3,2 litra pojemności. Mogłoby także oznaczać 32 tys. euro, ponieważ cena podstawowa w Niemczech to dokładnie 31 950 euro. 177 kW rozpędza "sześciocylindrowca" do prędkości maksymalnej 247 km/h. Łącznie mury Wolf-sburga ma opuścić jedynie 5 tys. sztuk tych "monstrów". Dzięki solidnej budowie pusty wnuk pierwszej generacji GTI waży około 1,5 tony. Przód i tył wystylizowano na nowo, z przodu charakterystyczny jest podwyższony wlot powietrza, tył zdominowały dwie potężne rury wydechowe. Ponadto znajdziemy tu wszystko, co czyni jazdę samochodem bezpieczną, przyjemną i komfortową: 6 poduszek powietrznych, ABS, elektryczne podnośniki szyb, jak również elektrycznie regulowane lusterka, kubełkowe siedzenia, dzieloną kanapę tylną, radioodtwarzacz, czujnik deszczowy, reflektory ksenonowe i 18-calowe alufelgi. Przy tym bogactwie wyposażenia dziwi to, że żąda się 49 euro za podgrzewane spryskiwacze reflektorów. Poza nimi na liście dodatków znajdują się nawigacja, zmieniarka CD, dach odsuwany, skóra i telefon. Pomimo wszystkich oznak mocy R32 mogłoby nazywać się sportową limuzyną. Jego moc rozwija się równomiernie i daje się opanować w każdej chwili, zawieszenie jest sprężyste, ale nadaje się dla rodziny, układ kierowniczy wspaniale precyzyjny. To auto ojciec spokojnie może dać małżonce na zakupy, jednak synowi nie bez zastrzeżeń. Wprawdzie R32 dzięki układowi 4Motion stale, bez sensacji przenosi swoje 241 KM na jezdnię, jednak sprzęgło Haldex czuwa nad rozdziałem mocy na dwie osie w zależności od stanu jezdni. Prędkość maksymalna przenosi nas w obszar startujących odrzutowców. Tu widać wyniosłość klasy wyższej, która może być skutecznie hamowana dzięki dużym tarczom. Niebieskie zaciski hamulców zdradzają poza tym kolor linii "R", która jest planowana od Golfa w górę. Niżej pozostanie GTI - skrót statusu i modelu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: