To właśnie "206" pomogła wrócić francuskiej firmie po latach do światowej czołówki. Ten znakomity samochód ma na swym koncie trzy tytuły mistrzowskie w kategorii producentów oraz dwa kierowców wywalczone przez Marcusa Grönholma. Obok Fina drugim kierowcą zespołu jest Freddy Loix, który niemal cały miniony rok testował nowy pojazd.Po rocznej przerwie w startach powrócił zespół Mitsubishi. W pierwszej eliminacji rajdowych mistrzostw świata ekipa MMSP (Mitsubishi Motors Motor Sport) wystawiła nowego Lancera WRC 04. Kierowcami teamu byli Gilles Panizzi i Gianluigi Gialli. W kolejnej rundzie, Rajdzie Szwecji, Włocha zastąpi Fin Kristian Sohlberg.72. Rajd Monte Carlo rozpoczął się od prowadzenia Marcusa Grönholma w nowym Peugeocie 307 WRC. O wynikach pierwszego dnia zadecydował dobór przełożeń w skrzyni biegów tego pojazdu. Najwyższy bieg okazał się zbyt "krótki" i na trasie ostatniego odcinka piątkowego etapu Fin stracił 28 sekund. Na pierwsze miejsce awansował Sebastien Loeb, a drugą pozycję zajmował Markko Märtin. Z niewielkiej grupy 10 kierowców fabrycznych odpadł jedynie Gianluigi Gialli.Na drugim etapie Sebastien Loeb systematycznie powiększał przewagę nad resztą zawodników. Poważniejsze zmiany w klasyfikacji przyniosły odcinki specjalne numer 8 i 9. Najpierww Tourette du Chateau podczas jazdy w gęstej mgle Markko Märtin spadł z drugiego miejsca na czwarte. Na jego pozycję awansował drugi z kierowców Forda Fran?ois Duval. Kolejna próba Sigale - Col de Bleine była ostatnią dla Carlosa Sainza (CitroĎn Xsara WRC) i Mikko Hirvonena (Subaru Impreza WRC 2003). Marcus Grönholm wypadł z trasy w tym samym miejscu co Sainz, jednak miał więcej szczęścia, i mógł kontynuować jazdę.Przed ostatnim dniem rajdu trójkę kierowców walczących o drugie miejsce, czyli Duvala, Märtina i Grönholma, dzieliło niecałe pół minuty i tu jeszcze mogło się sporo wydarzyć. Estończyk wykorzystał swoją szansę i po wygraniu przedostatniego odcinka specjalnego Sospel - Turini - La Bollene wrócił na drugą pozycję. Po tym oesie dwóch kierowców Forda dzieliły zaledwie 2 sekundy.Niezbyt wiodło się w Rajdzie Monte Carlo obrońcy tytułu mistrzowskiegoPetterowi Solbergowi. Norweg zaczął nie najlepiej, w pierwszym etapie nie dobrał odpowiedniego ogumienia. Mimo przygód kierowca Subaru awansował na 5 miejsce. Stracił je jednak podczas ostatniego odcinka. Strata 3,5 minuty oznaczała, że wyprzedzili go Freddy Loix i debiutujący w Mitsubishi Lancerze WRC Gilles Panizzi.Spoza kierowców fabrycznych najlepszy rezultat (8 miejsce) osiągnął Olivier Burri. Szwajcar w Rajdzie Monte Carlo startował już po raz siódmy. W latach 1993 (Ford Sierra RSCosworth 4x4) oraz 1997 (Subaru Impreza 555) został sklasyfikowany na 7 pozycji. Za pierwszym razem przyznano mu za ten wynik 4 punkty (wówczas punktowało 10 zawodników), za drugim nie zdobył jednak ani jednego (punkty otrzymywała tylko najlepsza szóstka). W roku 2000 Olivier Burri za kierownicą Toyoty Corolli WRC był ósmy.Na 9 pozycji został sklasyfikowany 19-letni Jozef Beres (Hyundai Accent WRC wystawiany przez ProRacing z Pilzna). Dla młodego kierowcy ze Słowacji był to dopiero 4. start w mistrzostwach świata. Wynik uzyskany na alpejskich trasach wokół księstwa Monako to dla niego największy sportowy sukces.Rajd Monte Carlo był jednocześnie pierwszą tegoroczną rundą mistrzostw Junior. Tu najszybszy okazał się francuski kierowca Nicolas Bernardi (Renault Clio), który w klasyfikacji generalnej imprezy zajął wysokie 10 miejsce. Drugą pozycję w kategorii Super 1600 wywalczył Estończyk Urmo Aava (Suzuki Ignis), który do zwycięzcy tej punktacji stracił ponad 4 minuty. Trzecie miejsce wywalczył Brytyjczyk Kris Meeke prowadzący Opla Corsę.72. Rajd Monte Carlo okazał się wielkim wyzwaniem dla kierowców, a już tradycyjnie najwięcej problemów dostarczał dobór właściwego ogumienia. To oraz nieprzewidywalne warunki atmosferyczne spowodowały, że spośród 43 samochódów, które wystartowały spod kasyna w Monte Carlo, do mety dotarłozaledwie 20.
Galeria zdjęć
Monte dla Loeba
Monte dla Loeba
Monte dla Loeba
Monte dla Loeba