Nagroda Ministra Infrastruktury dla DAFa XF105.510 Nagrodę z rąk Sekretarza Stanu Ministerstwa pana Tadeusza Jarmuziewicza odebrał pan Zbigniew Kołodziejek, Marketing Manager firmy DAF Trucks Polska. Nagrodzony i prezentowany podczas Zlotu ciągnik XF105.510 4x2 Super Space Cab wyposażony jest w silnik spełniający normę EEV. Nazwa ta, która w rozwinięciu angielskim oznacza pojazdy szczególnie przyjazne dla środowiska (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle) oznacza się samochody, które emitują do 50% mniej cząsteczek sadzy niż wymaga tego norma Euro 5 wchodzące w życie w roku 2009.  Dzięki silnikom EEV, DAF doszedł do poziomu emisji spalin w silnikach dieslowskich, który niegdyś był możliwy jedynie dla silników zasilanych gazem.

Choć norma emisji Euro 5 wejdzie w życie dopiero w roku 2009, DAF już produkuje pełną gamę silników diesla spełniających te wysokie wymagania. W porównaniu z normą Euro 1 wprowadzoną około 15 lat temu, silniki te emitują ok. 75% mniej tlenków azotu oraz o 94% mniej cząstek stałych (sadzy). Dzięki zastosowaniu technologii DAF SCR w połączeniu z inteligentnym, wysokociśnieniowym systemem wtryskowym, zaprojektowane i produkowane przez DAF silniki PACCAR spełniają niskie wartości emisji zgodne z normą Euro 5 bez potrzeby zastosowania filtra sadzy. Dzięki wyposażeniu silników Euro 5 w bierny filtr sadzy, emisję cząstek stałych można obniżyć o dalsze 50% do poziomu ok. 0,015 g/kW. Wartość ta jest niższa o ok. 25% od normy EEV. Oznacza to, że emisja silnika dieslowskiego jest równie przyjazna dla środowiska jak silnika, przy zachowaniu korzystnych cech jednostki wysokoprężnej, takich jak większa wydajność, niezawodność, wytrzymałość i niższy koszt użytkowania.