Logo
WiadomościAktualnościNie tylko puchar

Nie tylko puchar

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Peugeot Polska od sześciu lat czynnie uczestniczy w sporcie samochodowym i to na wszystkich poziomach rywalizacji - począwszy od Peugeota 206 WRC poprzez Rajdowy Puchar Peugeota, udział innych samochodów, szczególnie modelu 106 Rallye, starty w Pucharze Polskiego Związku Motorowego aż po Rajd Młodych, imprezę, która jest wprowadzeniem do prawdziwego wyczynu. W ubiegłym sezonie, oprócz wygranej w klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski, Peugeot Polska zwyciężył także w klasyfikacji producentów oraz sponsorów.

Nie tylko puchar
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Nie tylko puchar

Ta dominacja na krajowych trasach rajdowych spowodowała podjęcie kolejnego wyzwania. Aby pomóc w rywalizacji kierowcom nie dysponującym wysokim budżetem, potrzebnym do korzystania z samochodów WRC, Międzynarodowa Federacja Samochodowa stworzyła nową kategorię - Super 1600. Cieszy się ona coraz większym zainteresowaniem, poczynając od mistrzostw świata, a kończąc na zawodach narodowych. Samochody w tej specyfikacji w minionym sezonie pojawiły się także w Polsce.W tym roku oficjalnym samochodem zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team został właśnie Peugeot 206 Super 1600. To auto przygotowane w specyfikacji 2003 zostało zbudowane w Peugeot Sport w Paryżu. Jest to druga ewolucja 206 Super 1600. Zastosowano w nim m.in. prototypowy układ hamulcowy z dwoma pompami (osobną dla kół przednich, osobną dla tylnych), zmodyfikowany układ wydechowy z dwoma katalizatorami, wzmocnione zawieszenie tylne, nową elektronikę pozwalającą na rejestrację danych ze wszystkich czujników znajdujących się w pojeździe. Obostrzenie przepisów dla kategorii Super 1600, które ogranicza sie do stosowania jednej przepustnicy o średnicy 60 mm, powoduje nierówny przebieg momentu obrotowego w większości silników samochodów tej klasy. W Peugeocie 206 Super 1600 został zastosowany specjalny układ rozrządu, który swoją konstrukcją upodabnia przebieg momentu obrotowego do tego, jaki był uzyskiwany w autach kategorii kit car. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1598 ccm osiąga maksymalną moc 220 KM przy 8600 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 198 Nm uzyskiwany jest przy 6400 obr./min. W samochodzie zainstalowano wyłączniki bezwładnościowe prądu oraz czujnik automatycznego włączenia systemu gaśniczego w celu zabezpieczenia załogi, większego niż wymagają tego przepisy.Peugeot 206 Super 1600 będzie w całości przygotowywany do poszczególnych rajdów w serwisie Peugeot Sport Polska w Warszawie. Podczas imprez obsługiwać go będzie ekipa sześciu mechaników.Kierowcą zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team został Grzegorz Grzyb. Utalentowany zawodnik młodego pokolenia po sukcesach w wyścigach z powodzeniem wystartował w rajdach, zdobywając tytuły mistrza i wicemistrza kraju. Grzegorz ma już spore doświadczenie w sportowej jeździe Peugeotami. Wygrywał rajdy za kierownicą modeli 106 Rallye, 306 i 206 XS. Jego pilotem w bieżącym sezonie jest Przemysław Mazur.Peugeot Sport Polska Rally Team uczestniczyć będzie we wszystkich ośmiu rundach tegorocznych rajdowych mistrzostw Polski. Celem zespołu jest oczywiście walka o tytuł. Pierwszy krok na tej drodze został już zrobiony. Podczas pierwszej eliminacji mistrzostw kraju, Rajdu Elmot, załoga Grzegorz Grzyb i Przemysław Mazur odniosła wyraźne zwycięstwo w swej klasie. Kibice teamu czekają na powtórkę w kolejnych zawodach.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: