Rynek sedanów w Ameryce zdominowały japońskie marki. Bezsprzecznym numerem jeden jest w tej kategorii Toyota Camry, którą od lat atakuje Honda Accord. Już od pierwszej połowy lat 90-tych nie chodzi jednak o Hondę Accord znaną z naszych dróg. Tamtejszy Accord jest dużo większy, wyposażony w mocniejsze silniki z zupełnie inną stylistyką. Europejski Accord znany jest za oceanem jako Acura TSX.
Najnowsze wcielenie amerykańskiego modelu może się pochwalić kilkoma superlatywami. Jest nie tylko największym i najprzestronniejszym Accordem, dzięki czemu zaliczono go do amerykańskiej kategorii Lagre cars, ale zarazem najmocniejszym. Pod maską po raz pierwszy pojawił się 6-cylindrowy silnik VTEC o pojemności 3,5 l znany z europejskiej Hondy Legend (Acura RL). Jednostka według amerykańskiej metodyki osiąga moc 268 KM (217 kW) przy 6200 obr./min i moment obrotowy 351 Nm przy 5000 obr./min. W odróżnieniu od modelu Legend silnik Accorda otrzymał drugą generację technologii VCM, umożliwiającą pracę silnika na trzy lub cztery cylindry w czasie, kiedy nie potrzebna jest pełna moc.
Honda Accord ponownie dostępna będzie w wersji sedan i coupe. Sedan z opisywanym silnikiem oferowany będzie wyłącznie z 5-biegowym automatem, coupe w standardzie otrzyma 6-stopniową manualną skrzynię biegów, automat dostępny będzie za dopłatą. Dla mniej wymagających klientów dostępny będzie 4-cylindrowy silnik 2,4 l, który w wersjach z niższym poziomem wyposażenia dysponuje mocą 132 kW (180 KM) przy 6500 obr./min, a w wyższych wersjach oferuje 142 kW (193 KM) przy 7000 obr./min. Czerocylindrowa jednostka i-VTEC dostępna jest z 5-biegową automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Siła napędowa przekazywana jest na przednią oś.
Podwozie technicznie zbliżone jest do europejskiego modelu, z przodu znajdziemy podwójne trapezowe wahacze, a z tyłu zawieszenie 5-wahaczowe. Rozstaw osi w porównaniu do poprzedniej generacji zwiększył się o 58 mm do 2800 mm. Również rozmiary całkowite auta zwiększyły się – długość 4930 mm, szerokość 1850 mm i wysokość 1476 mm. Coupe ma rozstaw osi 2740 mm, długość 4849 mm, wysokość 1433 mm. W nadkolach coupe znajdziemy 17- lub 18-calowe koła, dla sedanu zarezerwowano 16- i 17-calowe felgi. Konkretnego rozmiaru opon na razie nie podano.
Podstawowe rysy deski rozdzielczej znacznie przestronniejszego wnętrza zasadniczo się nie zmieniły, inna jest jednak konsola centralna i stylistyka kierownicy. Poszczególne przełączniki na konsoli centralnej mają różne kolory podświetlenia (klimatyzacja i wentylacja zielone, zestaw audio białe). W wyposażeniu standardowym nie brakuje tradycyjnych systemów bezpieczeństwa dopełnionych o aktywne zagłówki, które nadal nie bywają standardem.