Rynek sedanów w Ameryce zdominowały japońskie marki. Bezsprzecznym numerem jeden jest w tej kategorii Toyota Camry, którą od lat atakuje Honda Accord. Już od pierwszej połowy lat 90-tych nie chodzi jednak o Hondę Accord znaną z naszych dróg. Tamtejszy Accord jest dużo większy, wyposażony w mocniejsze silniki z zupełnie inną stylistyką. Europejski Accord znany jest za oceanem jako Acura TSX.
Najnowsze wcielenie amerykańskiego modelu może się pochwalić kilkoma superlatywami. Jest nie tylko największym i najprzestronniejszym Accordem, dzięki czemu zaliczono go do amerykańskiej kategorii Lagre cars, ale zarazem najmocniejszym. Pod maską po raz pierwszy pojawił się 6-cylindrowy silnik VTEC o pojemności 3,5 l znany z europejskiej Hondy Legend (Acura RL). Jednostka według amerykańskiej metodyki osiąga moc 268 KM (217 kW) przy 6200 obr./min i moment obrotowy 351 Nm przy 5000 obr./min. W odróżnieniu od modelu Legend silnik Accorda otrzymał drugą generację technologii VCM, umożliwiającą pracę silnika na trzy lub cztery cylindry w czasie, kiedy nie potrzebna jest pełna moc.
Honda Accord ponownie dostępna będzie w wersji sedan i coupe. Sedan z opisywanym silnikiem oferowany będzie wyłącznie z 5-biegowym automatem, coupe w standardzie otrzyma 6-stopniową manualną skrzynię biegów, automat dostępny będzie za dopłatą. Dla mniej wymagających klientów dostępny będzie 4-cylindrowy silnik 2,4 l, który w wersjach z niższym poziomem wyposażenia dysponuje mocą 132 kW (180 KM) przy 6500 obr./min, a w wyższych wersjach oferuje 142 kW (193 KM) przy 7000 obr./min. Czerocylindrowa jednostka i-VTEC dostępna jest z 5-biegową automatyczną lub manualną skrzynią biegów. Siła napędowa przekazywana jest na przednią oś.
Podwozie technicznie zbliżone jest do europejskiego modelu, z przodu znajdziemy podwójne trapezowe wahacze, a z tyłu zawieszenie 5-wahaczowe. Rozstaw osi w porównaniu do poprzedniej generacji zwiększył się o 58 mm do 2800 mm. Również rozmiary całkowite auta zwiększyły się – długość 4930 mm, szerokość 1850 mm i wysokość 1476 mm. Coupe ma rozstaw osi 2740 mm, długość 4849 mm, wysokość 1433 mm. W nadkolach coupe znajdziemy 17- lub 18-calowe koła, dla sedanu zarezerwowano 16- i 17-calowe felgi. Konkretnego rozmiaru opon na razie nie podano.
Podstawowe rysy deski rozdzielczej znacznie przestronniejszego wnętrza zasadniczo się nie zmieniły, inna jest jednak konsola centralna i stylistyka kierownicy. Poszczególne przełączniki na konsoli centralnej mają różne kolory podświetlenia (klimatyzacja i wentylacja zielone, zestaw audio białe). W wyposażeniu standardowym nie brakuje tradycyjnych systemów bezpieczeństwa dopełnionych o aktywne zagłówki, które nadal nie bywają standardem.
Galeria zdjęć
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego
Nowa Honda Accord dla rynku północnoamerykańskiego