Logo

Nowe pokolenie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po pięciu latach Honda gruntownie zmienia obecną generację Civica. Będzie to już siódme wydanie jednego z najbardziej popularnych na świecie samochodów.

Przez 28 lat obecności na rynkach wszystkich kontynentówsprzedano około 12 mln Civiców. W Polsce Honda oferuje większość wersji nadwoziowych. Nie sprowadza się do nas coupé, którego głównym odbiorcą są Stany Zjednoczone. Tam zresztą model ten jest produkowany.Na szpiegowskich jeszczezdjęciach, wykonanych przez fotoreporterów w Dolinie Śmierci w USA, prezentujemy dwie wersje nadwoziowe nowego Civica, które w najbliższych dniach pojawią się na rynku amerykańskim. Widać, ża zarówno sedan jak i coupé poddane zostały dość gruntownej modernizacji. Zmieniła się linia nadwozia. Samochód zbliżył się wyglądem do Accorda. Trudno na razie powiedzieć, czy zwiększyły się wymiary Civica. Patrząc na zdjęcia można odnieść wrażenie, że jest on bardziej masywny i pojemny od obecnego modelu. Dzięki nisko opadającej masce silnika i łagodnie poprowadzonej linii dachu oraz przetłoczeniu w kształcie spoilera naklapie bagażnikasamochód nie stracił na swym tradycyjnie sportowym wyglądzie. Charakterystyczne dla dotychczasowego modelu duże reflektory zostały nieco zmniejszone. Zmieniono również kształt lamp z tyłu. Delikatniejsza jest także listwa boczna. Nieco inny kształt mają lusterka. Bardziej rasowego charakteru nabrała wersja coupé. Można doszukiwać się podobieństw do Opla Astry Coupé czy nawet Calibry, ale Honda zachowuje swój charakter, który szczególnie w Ameryce bardzo się podoba.Civic sedan i coupé będą teraz tworzyć jedną rodzinę. Chociaż na zdjęciach widzimy amerykańskie wersje obu aut, to prawie identyczny wygląd będą miały również Civiki przeznaczone na rynek europejski. Sedan produkowany jest w Japonii. Debiut rynkowy na Starym Kontynencie przewidziany jest na koniec września. Do Polski wersja 4-drzwiowa trafi na początku przyszłego roku.Trudno na razie powiedzieć, jakie wersje silnikowe zaproponuje producent. Prawdopodobnie gama jednostek napędowych będzie poszerzona o diesla z bezpośrednim wtryskiem. Zmodyfikowane też będą silniki benzynowe o poj. 1,4 oraz 1,5 i 1,6 l.Już obecnie są to nowoczesne jednostki napędowe z systemem zmiennych faz rozrządu i charakteryzujące się bardzo niską emisją szkodliwych substancji w spalinach. Produkowany do tej pory w Japonii na bazie sedana 3-drzwiowy hatchback znajdzie się w nowej rodzinie razem z dobrze u nas znaną wersją 5-drzwiową i aerodeck. Zarówno 3-drzwiowy jak i 5-drzwiowy Civic zdecydowanie zmieniły swój wygląd. Debiut tej rodziny także przewidziany jest na wrześniowy salon samochodowy w Paryżu. Do europejskich salonów auta trafią jeszcze jesienią tego roku. Według nieoficjalnych informacji w Polsce samochód będzie dostępny dopiero na początku przyszłego roku. Trzydrzwiowy Civic będzie obecnie produkowany w angielskiej fabryce Hondy w Swindon. Sporym nakładem środków finansowych zwiększono moce produkcyjne tej fabryki. Będzie to zatem kolejnyobok Accorda oraz Civica 5D i jego wersji kombi (znanej pod nazwą Aerodeck)europejskimodelHondy.Stanisław Sewastianowicz

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: